Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-07-04, 09:31 Wymiana rozrządu w Safrane PH I, 2.0i 8v i 12v
Zalecana wymiana przez producenta co 120 000 kilometrów lub 5 lat ( lepiej wymienić w przedziale 80 000 - 90 000 kilometrów)
Narzędzia specjalne
• Czujnik naciągu paska - Renault nr Mot.1273.
• Przyrząd napinający - Renault nr Mot.1135.
Zapamiętać
• Odłączyć akumulator.
• NIE obracać wałem korbowym ani wałkiem rozrządu po zdjęciu paska zębatego.
• Wykręcić świece zapłonowe, aby silnik łatwiej się obracał.
• Obrócić wałem silnika (jeżeli nie zaznaczono inaczej) w normalnym kierunku obrotów.
• Obracać TYLKO kołem wału korbowego i nie obracać żadnym innym kołem zębatym.
• Zwrócić uwagę na wszystkie momenty dokręcania.
Zdejmowanie
• Podnieść i podeprzeć przód samochodu.
• Wymontować następujące elementy:
- Prawe przednie koło.
- Dolna osłona silnika.
- Osłona prawego przedniego nadkola.
- Wszystkie paski napędowe dodatkowych podzespołów.
- Rolka napinająca paska napędzającego alternatora [1] .
- Koło pasowe wału korbowego [2] .
- Górna osłona paska zębatego [3] .
- Dolna osłona paska zębatego [4] .
• Obracać wałem korbowym w prawo, aż klin na kole wału korbowego będzie ustawiony poziomo i skierowany w lewo [5] .
• Sprawdzić, czy znak odniesienia na kole rozrządu leży ok. 40° przed położeniem pionowym [6] .
• Poluzować nakrętkę rolki napinającej [9] .
• Poluzować nakrętkę rolki napinającej [10] .
• Rolkę napinającą odsunąć w lewą stronę. Lekko dokręcić nakrętkę [10].
• Zdjąć pasek zębaty.
WSKAZÓWKA: Używanego paska zębatego NIE należy ponownie zakładać.
Zakładanie
WSKAZÓWKA: Pasek zębaty [8] ma 116 zębów i jest oznaczony następująco: Liczba
zębów - A = 44, B = 23 i C = 49 [11] .
• Klin na kole wału korbowego musi być ustawiony poziomo i być skierowany w lewo [5] .
• Obrócić znak odniesienia na kole rozrządu w położenie 40° przed położeniem pionowym [6] .
• Znak odniesienia na kole wałka pośredniego obrócić w położenie ok. 105° za położeniem pionowym [7] .
• Nałożyć pasek ze strzałkami w kierunku ruchu paska.
• Ustawić każdy znak na pasku zębatym [11] na odpowiedni znak odniesienia [5] , [6] i [7] .
• Przesunąć nakrętkę do środka wspornika [10] . Dokręcić nakrętkę momentem 25 Nm.
• Przy poluzowaniu nakęrtki rolki napinającej [9] : Nacisnąć pasek mocno kciukiem w punkcie . Zdjąć kciuk z paska.
• Czujnik naciągu przyłożyć do paska w punkcie . Przyrząd nr Mot.1273.
• Zastosować przyrząd nr Mot.1135. [12] . Obrócić rolkę napinającą w lewo, aż czujnik naciągu pokaże:
- JJ7R (oprócz 752 i 756): 39±4 jednostki SEEM.
- J7R 752 i 756: 41±4 jednostki SEEM.
• Nakrętkę rolki napinającej dokręcić momentem 50 Nm [9] .
• Wyjąć czujnik naciągu paska.
• Obrócić wałem korbowym dwa obroty w prawo, aż klin na kole wału korbowego będzie ustawiony poziomo i skierowany w lewo [5] .
• Nacisnąć pasek mocno kciukiem w punkcie . Zdjąć kciuk z paska.
• Czujnik naciągu przyłożyć do paska w punkcie . Ponownie sprawdzić naciąg paska.
• Zamontować elementy w kolejności odwrotnej jak przy demontowaniu.
• Śrubę koła pasowego wału korbowego dokręcić momentem 80 Nm [13]
Poniżej rysunek do opisu:
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach