• Pałąk zaciskowy do napinacza łańcucha wałka wyrównoważającego - nr Mot.1209.
• Przyrząd do blokowania koła zamachowego/zabieraka - nr Mot.582.
• Narzędzie do podnoszenia łańcucha rozrządu - nr M.S.787.
Uwaga
• Odłączyć akumulator.
• Wymontować świece zapłonowe, aby silnik można było łatwiej obracać.
• Obracać silnik (jeżeli nie podano inaczej) w normalnym kierunku obrotów.
• Zwrócić uwagę na momenty dokręcenia.
• Jeżeli występuje: Przed wymontowaniem zaznaczyć położenie montażowe czujnika położenia wału korbowego.
• Obracać silnik TYLKO za pomocą koła wału korbowego, a nie za pomocą innych kół łańcuchowych.
• NIE obracać wału korbowego lub wałka rozrządu, gdy jest zdjęty łańcuch rozrządu.
Ustawianie faz rozrządu
• Ustawić rowek klinowy w wale korbowym na śrubie lewego koła wałka rozrządu [1].
WSKAZÓWKA: W celu ponownego zastosowania wymontowanych łańcuchów rozrządu
są one odpowiednio oznakowane, aby zapewnić przy ponownym zamontowaniu ich
poprzednie przyporządkowanie do prawego lub lewego rzędu cylindrów.
• Zamontować łańcuch rozrządu lewego rzędu cylindrów i koło łańcuchowe jako komplet:
- Ustawić jedno oznakowane ogniwo łańcucha na znaku ustawienia koła wału korbowego [2] .
- Ustawić dwa oznakowane ogniwa łańcucha na znaku ustawienia koła wałka rozrządu [3] .
• Obracać wał korbowy, aż rowek klinowy znajdzie się w położeniu godziny 5 [4] .
• Zamontować łańcuch rozrządu prawego rzędu cylindrów i koło łańcuchowe jako komplet:
- Ustawić jedno oznakowane ogniwo łańcucha na znaku ustawienia koła wału korbowego [5] .
- Ustawić dwa oznakowane ogniwa łańcucha na znaku ustawienia koła wałka rozrządu [6] .
• Sprawdzić napięcie łańcucha rozrządu przed wymontowaniem:
- Podnieść łańcuch na kole wałka rozrządu za pomocą narzędzia M.S.787.
- Zmierzyć odległość 'X' [7] pomiędzy kołem łańcuchowym a łańcuchem. 'X' = maks. 1,7 mm.
• Jeżeli odległość 'X' jest większa niż 1,7 mm:
• Zmierzyć wystający nadwymiar 'X' popychacza napinacza łańcucha [8].
• Wymienić łańcuchy, koła łańcuchowe, napinacz łańcucha i szyny prowadzące jeżeli wartość 'X' [8] przekracza
wymiar 22 mm.
• Przed montażem zablokować napinacz łańcucha:
- Umieścić popychacz, pręt blokujący i sprężynę w obudowie napinacza [9] .
- Umieścić wkrętak z płaskim trzonkiem w otworze A w obudowie napinacza [9] .
- Obrócić wkrętak w lewo.
• Po montażu odblokować napinacz łańcucha:
- Wcisnąć popychacz w obudowę napinacza i odblokować.
WSKAZÓWKA: Nie wyjmować popychacza za pomocą narzędzia.
• Zamontować łańcuch wałków wyrównoważających - Z7X:
- Osadzić pałąk zaciskowy na napinaczu łańcucha wałka wyrównoważającego[10] . Narzędzie nr Mot.1209.
- Znaki ustawienia wałków rozrządu i wałków wyrównoważających muszą znajdować się naprzeciw siebie [11] .
- Zamontować łańcuch i koła prowadzące [12] .
WSKAZÓWKA: Obydwa leżące naprzeciw siebie znaki ustawienia na kole wałka wyrównoważajacego po stronie wałka rozrządu mogą w celu ustawienia zbliżyć się do siebie [13] .
WSKAZÓWKA: Pokryć nakrętkę koła wału korbowego środkiem zabezpieczającym do gwintów.
Poniżej rysunek do opisu:
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach