Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zakup Safranki 2.0 16v
Autor Wiadomość
kwass
Obserwator

Safrane ph: brak
Rocznik: brak
Pojemność: brak
Wersja wyposażenia: brak
Dołączył: 10 Lut 2017
Posty: 2
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-02-10, 11:07    Zakup Safranki 2.0 16v

Witam.
Planuję obejrzenie i być może zakup Safranki z 2000roku 2.0 16v.
Chciałbym się dowiedzieć czy ten silnik to ten sam który jest w Lagunie?

https://www.olx.pl/oferta...D5-IDjWPjB.html

Ta wygląda spoko. Przejrzałem kilka tematów o zakupie safranki jednak chciałbym sie jeszcze dowiedzieć o:
1. Rdza. Czy trzeba się obawiać o nią w tym modelu(zakładając że nic nie było bite)?
2. Sporo części pasuje z laguny ale o które bać się szczególnie?

Pozdrawiam.
 
 
SURU 
Starszy pisarz

Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 16 V
Wersja wyposażenia: RXE
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Paź 2012
Posty: 317
Skąd: miasto
Wysłany: 2017-02-10, 14:13    

Tak jak piszesz rdza . To musi być Twój priorytet . Czyli szukanie bez korozji . Następnie silnik i wyposażenie . Silnik 2.0 16V o oznaczeniu N7Q to silnik Volvo, tak był montowany w lagunach . Sam silnik może się różnić tylko napinaczem paska rozrządu . W Safranach był zazwyczaj hydrauliczny . Inny napinacz równa się inny pasek rozrządu z inną ilością zębów. Silniki to dobre jednostki i raczej problemów z nimi nie ma . Akurat to co podałeś ma najwygodniejsze siedzenia no i w prądzie ale bez tempomatu . Ja bym dołożył trochę i szukał 2.5 Volvo initiale .
 
 
Jacek957 
Pisarz
Jacek957

Safrane ph: PH I RT Allrad
Rocznik: 1995
Pojemność: 3,0 V6
Wersja wyposażenia: Zmodyfikowana do Baccary (bez pneumatyki)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 59
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 140
Skąd: Legnica
Wysłany: 2017-02-10, 18:10    

SURU napisał/a:
Ja bym dołożył trochę i szukał 2.5 Volvo initiale

Pomysł zacny ale wykonanie?Wątpię żeby można znaleźć initialkę 2,5l kto ma to raczej nie odda.Ta z ogłoszenia nie wygląda tragicznie,tylko w przebieg nie wierzę.Wystarczy popatrzeć na kierownicę :kwasny: No i moc to nie 140 a 136 KM.A za takie pieniądze radzę nie spodziewać "nówki nie śmiganej" ;)
Ostatnio zmieniony przez Jacek957 2017-02-10, 18:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
arek 
Klubowicz
z wyboru


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 49
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1769
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2017-02-10, 20:28    

Jacek957 napisał/a:
No i moc to nie 140 a 136 KM.

Dokładnie to 101 kW (138 KM).

Rdza: zapewne będą to tylne nadkola i ewentualnie tylna klapa przy klamce.
W przeciwieństwie do Laguny, to nie przednie, ale tylne poduszki amortyzatorów siadają (ale spokojnie, nie co chwila) ;)
Po wyglądzie kierownicy (słusznie Jacek zauważył) to raczej podana połowa przebiegu ;)
Ogólnie do przemieszczania się wygodnie wystarczy za taką cenę :)
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
mariusz2008 
Użytkownik
mariusz2008

Safrane ph: II
Rocznik: 98
Pojemność: 2,5
Wersja wyposażenia: RXT
Pomógł: 2 razy
Wiek: 26
Dołączył: 08 Sie 2016
Posty: 20
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-02-11, 12:40    

moja 2,5l ma 210 tyś i lepiej kiera wygląda niż tu na zdjęciu.
A nawet można by powiedzieć żę jak nówka.
 
 
 
arek 
Klubowicz
z wyboru


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 49
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1769
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2017-02-12, 09:14    

Zerknąłem jeszcze raz na zdjęcia. Mapnik po stronie kierowcy przy tunelu (właściwie kołki mocujące po nim) raczej z wersji angielskiej i nie w tym roczniku. Druga sprawa, to starego typu ramię wycieraczki po stronie kierowcy (przed grudniem '98). Może to być przekładka z "anglika", lub jakiś składak. Brak zaślepek halogenów i dziwnie niedomknięta maska. Szkoda, że żadnej fotki silnika nie ma.
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Wiktor46 
Pisarz

Safrane ph: ph2 dwie Lale
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.5 20V
Wersja wyposażenia: RXE
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 107
Skąd: Liskeard,Cornwall
Wysłany: 2017-02-12, 11:50    

Witajcie, przebieg tak na podstawie kierownicy i boczków określiłbym na 350-400 tys, fotele mają jeden z najbardziej wytrzymałych welurów.Maska jest nie domknięta,lub tak fachowo spasowana po dzwonie. Moc w kw to 100 = 136 km, te same jednostki w Lagunie mają 101 Kw.
Krótko za te pieniądze to lala nie będzie :)
_________________
Safrane części i wszystko w temacie. Telefon 881416444
 
 
Dany 
Klubowicz

Safrane ph: Koleos Ph 2
Rocznik: 2017
Pojemność: 2.0 dci 177KM 4x4 CVT X-tronic
Wersja wyposażenia: Initiale Paris
Wiek: 41
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 86
Skąd: OKR
Wysłany: 2017-02-12, 14:59    

Nie wiem dlaczego różnica jest pomiędzy 2 tyś.zł. a 2 tyś.euro ;)
W ogłoszeniu podane pierwszy właściciel rozrząd hamulce i wydech nowe przebig 174tyś.

http://suchen.mobile.de/f...33&pageNumber=1

Arku ty z pewnością wiesz dlaczego :D
Ostatnio zmieniony przez Dany 2017-02-12, 15:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
kwass
Obserwator

Safrane ph: brak
Rocznik: brak
Pojemność: brak
Wersja wyposażenia: brak
Dołączył: 10 Lut 2017
Posty: 2
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-02-12, 18:30    

Dzięki za odpowiedzi. W przebieg nie uwierzyłem bo kierownica faktycznie wytarta, moc oczywiście też sprawdziłem i wiem, że ma te 136km.
Co do możliwej przekładki z anglika to bym się nie domyślił.
Maska z jednej strony jakby nie domknięta jak u mnie w xantii gdzie poprzedni właściciel lekko w coś stuknął.

https://www.olx.pl/oferta...D5-IDkieG4.html
 
 
arek 
Klubowicz
z wyboru


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 49
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1769
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2017-02-16, 14:47    

Ta ostatnia ładnie utrzymana. Fakt, że bez elektryki siedzeń i tylnych drzwi, ale jeśli mechanicznie wszystko ok. to warto obejrzeć. Przynajmniej po fotkach jakie są wstawione, nie wygląda na zbytnio kombinowaną, a i przebieg zbliżony do prawdopodobnego.
Jak czytałeś na co zwracać uwagę przy zakupie, to jechać i oglądać ;)
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15