Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwna praca silnika na lpg
Autor Wiadomość
SURU
[Usunięty]

Wysłany: 2016-07-20, 19:31    

Zapewne te idące od ECU do wtrysków :P
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2016-07-20, 20:54    

Niestety, siedzę w pracy i na lapku nie mam schematów. Gdzieś być może w domu na blaszaku, ale nie wiem, czy wszystkie. Miernik w rękę i "przedzwonić" od złącza do wtryskiwaczy.
Ewentualnie przekopać net, może gdzieś się coś znajdzie. Nawet nie pamiętam jaki ECU siedzi w 2.2.

Spróbuj napisać maila do kolegi Predator. Nie ma już Safranka, ale jest ze Świdnika i dobrze orientuje się w elektryce. Może mieć jakieś schematy ? KLIK
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Glifiarz 
Pisarz

Safrane ph: I
Rocznik: 1996
Pojemność: 2.2
Wersja wyposażenia: Vi
Typ pojazdu: B543
Wiek: 42
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 121
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-07-21, 11:14    

zaczynam się gubić z tym wszystkim, chyba dam sobie spokój i oddam do gazownika...ale jedna rzecz dzisiaj się wydarzyła, zajrzałem do tych przewodów i nie pasowało mi podłączenie masy z emulatora, obciąłem kabel masowy, idący nie wiadomo gdzie i podłączyłem na czysto do blachy, zdjąłem klemę i samochód pracuje normalnie, gadaczka się nie drze i kontrolka się nie zapala. Zrobiłem test tylko na parkingu, ale później się przejadę. Czy to możliwe, że masa była źle podłączona?? Bo kable przy wtryskach są zgodne ze schematem emulatora...
 
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2016-07-21, 12:23    

Możliwe, że poprzednik wpiął masę w jakiś inny obwód. Według schematu powinna być do karoserii i jeżeli wszystko działa, to dobrze :)
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Glifiarz 
Pisarz

Safrane ph: I
Rocznik: 1996
Pojemność: 2.2
Wersja wyposażenia: Vi
Typ pojazdu: B543
Wiek: 42
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 121
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-07-21, 13:40    

niestety, nic się nie zmieniło, pojadę na dniach do gazownika, bo już sobie chyba sam nie dam rady. Mimo to dzięki za pomoc

[ Dodano: 2016-07-21, 15:21 ]
Powiedzcie co oznacza zaznaczony symbol na schemacie??


[ Dodano: 2016-07-21, 15:30 ]
Na schemacie są dwa elektrozawory, jeden jest od paliwa, ten większy z miedzianą rurką, a drugi ten mały przy reduktorze, jeden, większy, jest od benzyny, a ten mniejszy od gazu, dobrze interpretuje?
Ostatnio zmieniony przez Glifiarz 2016-07-21, 14:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2016-07-21, 15:06    

Symbol na schemacie to oznaczenie tranzystora, ale patrząc na rysunek chodzi raczej o miejsce, z którego od cewki zapłonowej brany jest impuls obrotów dla sterownika LPG. Faktycznie w tym miejscu przy cewce jest zamontowany kondensator przeciwzakłóceniowy, nie tranzystor.
Pytasz zapewne o elektrozawory, które masz zamontowane w samochodzie, bo przedstawiłeś schemat instalacji I-szej generacji. Miedziana rurka - większy - to elektrozawór z filtrem fazy ciekłej gazu, ten przy parowniku to elektrozawór parownika.

edit: Prosto opisane co i jak KLIK
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Glifiarz 
Pisarz

Safrane ph: I
Rocznik: 1996
Pojemność: 2.2
Wersja wyposażenia: Vi
Typ pojazdu: B543
Wiek: 42
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 121
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-07-21, 15:24    

Skąd wy bierzecie tą wiedzę, daję spokój, bo wychodzi na to, że kable się zgadzają, więc już tylko gazownik ..
 
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2016-07-21, 15:41    

Ja wiedzę biorę z niczego, czyli z głowy :rotfl: . Proponowałem od początku gazownika, bo raz na kilkanaście tysięcy kilometrów warto sprawdzić, wyregulować instalację i przy okazji wymienić filterek gazu :)
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Glifiarz 
Pisarz

Safrane ph: I
Rocznik: 1996
Pojemność: 2.2
Wersja wyposażenia: Vi
Typ pojazdu: B543
Wiek: 42
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 121
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-07-21, 17:37    

Cały parownik regenerowałem:)i to niedawno. Jestem dość ambitny i staram się sam większość rzeczy robić przy samochodzie, oczywiście z waszą pomocą, ale wiedza nabyta jest bezcenna. Teraz już wiem, że sobie rady nie dam, więc do gazownika podjadę. Czasem samemu się nie uda.
 
 
 
lambada 
Użytkownik


Safrane ph: I
Rocznik: 1995
Pojemność: 3.0
Wersja wyposażenia: RXE
Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-09-30, 13:36    

No z tego co przeczytałem to wnioskuje że innej opcji nie ma niż jazda do gazownika. Powinieneś to zrobić na samym początku, szybciej problem został by rozwiązany :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 16