Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
układ chłodzenia
Autor Wiadomość
Cakes 
Klubowicz
Sajt Destraktor :D


Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.2 12V
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B543
Typ silnika: J7T
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 320
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Wysłany: 2011-07-08, 20:49    

Mam dosc tego parcha. 2 godziny meczylem sie zeby sciagnac ostatnia opaske (lacznie sa 3). Brak miejsca to jedno, idiotyczne opaski to drugie, a po trzecie waz nie chce zejsc! Jest za maly odstep aby go ruszyc. Chyba pozostanie mi go rozciac. Qtwa francuzi to maja pomysly.

[ Dodano: 2011-07-09, 16:03 ]
Czy jest jakis specjalny sposob demontazu termostatu?

[ Dodano: 2011-07-09, 17:42 ]
Arku wracaj do Twojego opisu tak mniej wiecej mialem:



Czujnik bitermiczny jest w wkrecony w dolnej czesci chlodnicy, zaraz obok weza powracajacego z chlodnicy?

Czujnik temp. mam ok, opornosc ladnie sie zmniejsza i zwieksza wraz ze wzrostem lub spadkiem temp. Te 2 kolejne czujnik od czego sa? Jeden na pewno od wskaznika temp, a drugi??

Przed tymi trzema czujnikami jest jeszcze jeden czujnik wkrecony w waz, co to za czujnik?

Dzisiaj odebralem korek z IC. Nie jest taki sam jak ten ktory mam, jak bede w garazu zrobie zdjecia.
_________________

блог
 
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2011-07-10, 09:12    

Nie wiem jak jest w 2.2, ale w 3.0 byl czujnik w chlodnicy odpowiedzialny za wlaczenie wentylatora, dotatkowo 3 czujniki przy silniku odpowiedzialne za:
- drugi stopien wentylatora (sygnal dla ECU)
- sygnal na wskaznik
- czujnik na przegrzanie
Ostatnio zmieniony przez Daroot 2011-07-10, 09:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wazzabii 
Klubowicz


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 240
Skąd: UK
Wysłany: 2011-07-10, 13:23    

ja miałem takie objawy jak Ty gdy mi wentylatory nie startowały (chłodnica gorąca, duże ciśnienei w układzie chłodzenia, zawsze po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego rósł poziom płynu)

sprawdź czy czasem nie masz mokrego dywanu pod nogami kierowcy (u mnie pęknięta nagrzewnica, wydaje mi się, że już z taką mogłem go kupić bo w zimę wylałem kilka litrów wody spod dywanu, teraz już wiem, że to nie był zatkany odpływ a nagrzewnica).

jak masz termowłącznik w dolnej części chłodnicy to można łatwo sprawdzić czy przewody nie są uszkodzone poprzez mostkowanie połączeń we wtyczce czujnika (3 piny, 3 możliwości, na 2 powinny wystartować z różnymi prędkościami). Jak startują to znaczy (na 80%), że czujnik walnięty i za późno je włącza.

opis dotyczy ph2, diesel, jednakże bazowałem na schematach z ph1 gdzie też był termowłącznik, tyle że do czujnika dochodziło napięcie +12V, a u mnie była to masa (chodzi o sterowanie przekaźnikami)
_________________
2x Safrane RXT 2.2dT 1999
 
 
Cakes 
Klubowicz
Sajt Destraktor :D


Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.2 12V
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B543
Typ silnika: J7T
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 320
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Wysłany: 2011-07-10, 22:25    

To tak. DO termostatu nie dostalem sie. Kombinowalem jak kon pod gorke, ale nie udalo mi sie sciagnac weza, za to zalozylem nowe opaski :)

Sprawdzilem podlaczenie pod czujnik w clodnicy. Zmostkowalem kostke i wlaczal mi wentylator na I i na II bieg. Tutaj pytanie odnosnie czujnika, jest on bitermiczny czy jakos innaczej dziala? Jak sprawdzic jego sprawnosc (wydaje mi sie ze jest uszkodzony).

Sprawdzilem jeszcze czujnik, ktory idzi do chlodnicy (u gory, zaraz za tymi 3-ma czujnikami), raczej jest bitermiczny (na nim pisze 102*, wiec zapewno mierzy temperature i zmienia sie opornosc wzgledem temp), chyba ze sie myle? Mierzylem opor i z tego wnioskuje ze jest uszkodzony, ma ktors moze jakis nr. katalogowy? Dialogys jakis glupoty mi pokazuje z tym czujnikiem :|

Najlepiej jakbym mia numery obu czujnikow, tego z chlodncy i tego z weza. Jutro bym zamowil w IC, aby podmienic na sprawne :(

[ Dodano: 2011-07-11, 10:59 ]
Znalazlem w IC termowlacznik FACET'a nr. Kat. 1.850.628 Wydaje mi sie ze to bedzie wlasciwy czujnik. Jednak prosze o weryfikacje gdyz sa rozne temp otwarcia i zamkniecia.

Nie moge zlokalizowac tego czujnika w wezu tuz przed chlodnica :(

[ Dodano: 2011-07-11, 16:37 ]
Ok znalazlem ten czujnik w Dialogysie nr. kat 77 00 260 972. Tylko Dialogys opisue go jako wlacznik termiczny, a katalog IC jako czujnik wskazac do kontrolki:

http://sklep.intercars.co...SKLEP&typ=&wsk=

Hmmm zamawiac??

[ Dodano: 2011-07-11, 16:41 ]
:zawstydzony: .. zamowilem co ma byc to bedzie ;)

[ Dodano: 2011-07-12, 22:33 ]
Dla potomnosci. Wymienilem 3 elementy, termowlacznik w chlodnicy, czujnik termiczny/czujnik wskazan do kontrolki, nie wiem ktora nazwa jest poprawna, ale czujnik znajduje sie w grubym wezu doprowadzajacym wode do chlodnicy - przed 3 czujnikami. Ostatni element to korek zbiorniczka wyrownawczego.

Nowy plyn, porzadne odpowietrzenie ukladu i wskazowka podczas jazdy ani drgnie powyzej II kreski. Podczas jazdy w miescie (korki etc) podskakuje troszke powyzej II krechy.

Mysle, ze teraz jest wporzadku :)

[ Dodano: 2011-07-14, 12:42 ]
Dalej lipa. Dzisiaj to samo, ladnie temperatura trzymala sie na II krese (liczac spoczynkowa), a nagle wystrzelila na przed ostatnia kreske :( Nie mam juz sily do tego zloma. Oddaje go do mechanika, niech sie chlop martwi, bo ja nie mam czasu ani sily na zabawe z nim.
_________________

блог
 
 
 
wazzabii 
Klubowicz


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 240
Skąd: UK
Wysłany: 2011-07-15, 20:25    

sprawdz wtyczkę od termowłącznika przy chłodnicy czy czasem blaszki nie są podgięte i nie łączy (ja mialem tak, po awarii układu chłodzenia, tj. podczas naprawy wciskałem sonde multimetru we wtyczkę i trochę za mocno podgięły się blaszki przez co mi się wentylatory czasami wyłączały, wystarczyło podgiąć blaszki we wtyczce, ale i tak główną-pierwotną przyczyną było przerwanie obwodu w miejscu rozgałęzienia przewodów zasilających cewki elektromagnesu przekaźników - korozja)

trzeba przedzwonić od kostki która jest pod lewym reflektorem aż do puszki z przekaźnikami przy chłodnicy oraz od wtyczki przy termowłączniku do puszki z przekaźnikami.

bazowałem na schematach od ph1 i tam było sterowanie napięciowo tj. do termowłącznika dochodziło +12V, u mnie to była już masa.

możesz to zasugerować mechanikowi, bo cały układ jest prosty i opiera się na termowłączniku (obwód otwarty, 1 bieg, 2 bieg)
_________________
2x Safrane RXT 2.2dT 1999
 
 
Cakes 
Klubowicz
Sajt Destraktor :D


Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.2 12V
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B543
Typ silnika: J7T
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 320
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Wysłany: 2011-07-18, 22:21    

Okazało się, że wtyczka o czujnika II-giego biegu chłodnicy nie stykała.
Odpowietrzyłem dobrze układ, jeszcze raz posprawdzałem wszystkie wtyczki i jak na razie jest ok. Temperatura utrzymuje się jak kiedyś :D :D
_________________

блог
 
 
 
SURU
[Usunięty]

Wysłany: 2015-08-26, 09:44    

Który to był czujnik cakes ? Gdzie on jest ? Ja w moim 2.2dt jak na razie zlokalizowałem 3 . Jeden na dole przy wężu chłodnicy , drugi od góry na wężu a trzeci przy termostacie . A Ty ? Który naprawiłeś ? Który daje info na zegary . Mi od wczoraj podobnie się robi .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 15