Safrane ph: II
Rocznik: 1996
Pojemność: 2.0 16V
Wersja wyposażenia: RXE
Typ pojazdu: B54L
Typ silnika: N7Q711 Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Lut 2015 Posty: 33 Skąd: Chełm
Wysłany: 2015-02-28, 18:58 Ściąga w prawo
Witam, jak w temacie, puszczając kierownicę ściąga mnie w prawo.
Wymieniłem końcówki drążków, diagnosta ustawił zbieżność, wymieniałem też klocki i tarcze + reperaturka zacisku bo troszkę nie odbijał cylinderek a teraz jest ok, tarcza zimna.
Diagnosta powiedział że nie ustawia się w tym modelu osiowości kół ale na forum widziałem screeny z książeczki serwisowej gdzie była pokazana tolerancja wychylenia koła i amortyzatora więc już nie wiem ... opony oczywiście nie są krzywo ścierane
Czy ktoś wie coś na temat tej osiowości w safrankach i mojego problemu ?
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2015-02-28, 21:01
Faktycznie kątów się nie ustawia, a dane regulacyjne podawane są dla kontroli prawidłowości ustawienia zawieszenia (po naprawach ). Ustawia się jedynie zbieżność kół. Jeżeli ściąga na jedną stronę to najprostszym rozwiązaniem dla sprawdzenia jest zamiana kół ( najlepiej tył z przodem ). Pamiętać należy, że w tym modelu ustawia się też zbieżność kół tylnych.
Jeżeli zamiana kół nie pomaga, to trzeba szukać, czy amortyzator nie jest skrzywiony, sprężyna pęknięta lub nie ma gdzieś luzu na tulejach wahacza.
Safrane ph: II
Rocznik: 1996
Pojemność: 2.0 16V
Wersja wyposażenia: RXE
Typ pojazdu: B54L
Typ silnika: N7Q711 Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Lut 2015 Posty: 33 Skąd: Chełm
Wysłany: 2015-03-01, 00:19
arek napisał/a:
Pamiętać należy, że w tym modelu ustawia się też zbieżność kół tylnych
a to ciekawe nie wiedziałem
sprężyna raczej ok bo wysokość nadwozia po obu stronach jest taka sama, podejrzane mogą być faktycznie tulejki na wahaczu, jedna guma była troszkę odklejona od kołnierza tulejki a druga trochę pęknięta, ale żeby to miało taki wpływ na tor jazdy ?
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2015-03-01, 01:00
Na ściąganie samochodu wpływ może mieć zużycie opony (czasem niewidoczne ), jak też różne ciśnienie w oponach jednej osi. Wiem, że to podstawowe sprawy i przy ustawieniu zbieżności diagnosta powinien to sprawdzić, ale zanim zacznie się wymieniać zawieszenie warto przypilnować podstawowych spraw
Tuleje wahacza będą dawały charakterystyczny efekt stukania przy ruszaniu, jak też sworznie na nierównościach, więc podaję najprostsze na początek możliwości.
Safrane ph: II
Rocznik: 1996
Pojemność: 2.0 16V
Wersja wyposażenia: RXE
Typ pojazdu: B54L
Typ silnika: N7Q711 Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Lut 2015 Posty: 33 Skąd: Chełm
Wysłany: 2015-03-02, 00:28
Oczywiście przy ustawianiu zbieżności poprosiłem również o wyważenie kół
Nie było żadnych niepokojących drgań ani falowania obony a ciężarki jakich użył to chyba 15 i 5 g więc bez tragedii ale dla pewności jutro zamienię przednie koła stronami i zobaczymy
[ Dodano: 2015-06-01, 21:12 ]
Problem stanowiły wybite gumy na wahaczu, juz nie ściąga ale pojawił się luz w kierownicy, trzeba co jakiś czas kontrować, zwłaszcza w kolejnych, ale mam jeszcze luz na poduszkach amortyzatora i to chyba też może mieć na to wpływ
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach