Safrane ph: II
Rocznik: 1996
Pojemność: 2.0 16V
Wersja wyposażenia: RXE
Typ pojazdu: B54L
Typ silnika: N7Q711 Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Lut 2015 Posty: 33 Skąd: Chełm
Wysłany: 2015-02-19, 19:28 Chiptuning ?
Jestem nowy i witam wszystkich
Jestem fanem Renatek, miałem R19 I później R19 II a teraz przyszła pora na Safrankę
Wymieniłem popychacze a przede mną kompletna wymiana hamulców z przodu i z tyłu oraz uszczelki wału korbowego, ale wracając do tematu, natknąłem się na taki Chip Box ...
Czy ktoś miał już z tym styczność, czy faktycznie warto i jakie są konsekwencje ? Bo zazwyczaj zawsze jakieś są.
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2015-02-19, 20:19
Masz teoretycznie 139 KM i dość ciężki samochód. O ile w Lagunie i V40 dawał frajdę, to nie oczekiwał bym w Safi, że zrobi z niej N7U (165 kucy). Nie stosowałem, nie miałem styczności, ale nie uważam, że warto wydać 250 zł na cudowny chip To oczywiście tylko moje zdanie
Safrane ph: PH I RT Allrad
Rocznik: 1995
Pojemność: 3,0 V6
Wersja wyposażenia: Zmodyfikowana do Baccary (bez pneumatyki) Pomógł: 2 razy Wiek: 66 Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 150 Skąd: Legnica
Wysłany: 2015-02-19, 22:01
Firma jest z Legnicy,byłem pytałem,i dalej nic nie wiem Ponoć steruje toto dawką powietrza i paliwa Ale znam gościa co tym cudeńkiem czipował skodę 1,8 turbo i twierdzi że zyskał te 30 kucy ale w wolno ssącym silniku raczej wątpię w dodatku ta cena nie żebym chciał wydać więcej ale co można w tym pudełku upchac za 250 zeta
Safrane ph: II
Rocznik: 1996
Pojemność: 2.0 16V
Wersja wyposażenia: RXE
Typ pojazdu: B54L
Typ silnika: N7Q711 Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Lut 2015 Posty: 33 Skąd: Chełm
Wysłany: 2015-02-20, 01:13
Na pewno nie za 250, ktoś przecież musi jeszcze na tym zarobić
Gdy się przesiadam do R19 (1,7 F3N 73KM) to mam wrażenie że do 100km/h byłbym szybszy od safranki mimo gorszego stosunki mocy do masy i jeszcze ta ospała reakcja na gaz w safrance, w 19 mam wrażenie że reakcja na pedał gazu jest o wiele bardziej bezpośrednia i szybsza ...
Ale jak by nie patrzeć to przecież gdyby te cudowne pudełeczko nie zadziałało to towar mogę odesłać w komentarzach są same pozytywne informacje ... ciekawość mnie zżera
Ostatnio zmieniony przez czkrzysiek88 2015-02-20, 01:15, w całości zmieniany 1 raz
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2015-02-20, 23:16
czkrzysiek88 napisał/a:
Gdy się przesiadam do R19 (1,7 F3N 73KM) to mam wrażenie że do 100km/h byłbym szybszy od safranki mimo gorszego stosunki mocy do masy i jeszcze ta ospała reakcja na gaz w safrance, w 19 mam wrażenie że reakcja na pedał gazu jest o wiele bardziej bezpośrednia i szybsza ...
Zapewne masz słuszne odczucie, tak jak ja, gdy wsiadałem w Lagunę 1 2.0 8V (F3R) i do ok. 130 km/h szła równo z obecnym automatem. Należy brać pod uwagę fakt, że silniki N7 są jednostkami wysokoobrotowymi i trzeba je "przycisnąć". Swoją drogą, to aż tak zamulona N7Q nie jest, aby miała dość spore opóźnienie na gaz. Ma co ciągnąć, ale jak tak słabo reaguje, to może warto sprawdzić, czy coś jej nie przeszkadza ? Sonda tlenu, katalizator, dolot, potencjometr przepustnicy itp ?
Może warto podpiąć ją pod CLIP'a i sprawdzić co się dzieje ? Kilku kolegów z województwa ma CLIP'a (Predator, rysio123, Wiktor46 ), a do LBN masz tylko 70 km
Safrane ph: II
Rocznik: 1996
Pojemność: 2.0 16V
Wersja wyposażenia: RXE
Typ pojazdu: B54L
Typ silnika: N7Q711 Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Lut 2015 Posty: 33 Skąd: Chełm
Wysłany: 2015-02-24, 00:03
arek napisał/a:
Zapewne masz słuszne odczucie, tak jak ja, gdy wsiadałem w Lagunę 1 2.0 8V (F3R) i do ok. 130 km/h szła równo z obecnym automatem. Należy brać pod uwagę fakt, że silniki N7 są jednostkami wysokoobrotowymi i trzeba je "przycisnąć".
W sumie to racja, max moment obrotowy jest chyba przy 4500 obr/min w tym silniczku
Na razie tego nie sprawdzę, silnik zaczą się 'ślinić' ... muszę wymienić uszczelniacz wału
Ostatnio zmieniony przez czkrzysiek88 2015-02-24, 00:03, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach