Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2009-01-14, 09:20
Darek napisał/a:
W Safrane ph II nie można tego zrobić ze względu na to że antena jest zintegrowana ze spryskiwaczem
Z tym się nie zgodzę, integralność anteny FM ze spryskiwaczem tylnej szyby kończy się po ściągnięciu maskownicy tego plastikowego jajka, no przecież nie będę tłumaczył bo każdy wie Można założyć antenkę CB w miejscu albo po FM albo po spryskiwaczy w końcu tego drugiego tak często się nie używa, można też zamontować w otworze po antenie FM z tym, że trzeba by załatwić sobie wzmacniacz antenowy FM od laguny I phII bo one anten nie miały w ogóle inaczej na standardowym wzmacniaczu z szafki, nie wyprowadzonym na zewnątrz, nie będziemy mieli możliwości odbioru żadnej stacji radiowej. Stworzenie dodatkowej dziury w karoserii to raptem 10 min i po bólu A porównując odbiór anteny w dziurze a na uchwycie to szczerze powiem dzień do nocy. Jeździłem z uchwytem ale cały czas miałem problem z zakłóceniami od instalacji elektrycznej co przyczyniało się do tego, że trzeba było wycinać szum w radiu SQLem. Teraz po zamontowaniu anteny w dziurę błoga cisza w radiu, jeżdżąc po mieście mam RFGain odkręcony na 12 godzinę i SQL max w lewo i jest cisza, w trasie SQL tak samo a RFGain max w prawo. Jedyny problem to zakłócenia od sygnalizacji świetlnej i od trakcji tramwajowej ale tylko wtedy gdy przejeżdża tramwaj. Jak dobrze usytuujesz główkę DV przed anteną FM to wcale to się nie rzuca w oczy a wręcz przeciwnie wygląda jak by fabrycznie było montowane. Odnośnie wzmocnień to fakt faktem przy dużych antenach, ja mam AT71 i wzmocnienia nie trzeba było robić gdyż dach w phII sam w sobie już ma tam jakieś kombinacje alpejskie zastosowane, wzmocnienia trzeba dawać szczególnie wtedy, kiedy antena jest mocowana na typowo płaskim dachu i w miejscu bardzo oddalonym od jego krawędzi. Ale oczywiście ja nikogo nie namawiam i każdy ma prawo wyboru sposobu montażu.
Aha i żeby nie było, że tylko neguje wszystko to co ktoś napisał. Bardzo ładne porównanie Darku. Przejrzyście, zrozumiale tak więc nikt nie będzie miał problemu z ogarnięciem tego
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2009-01-14, 09:34
Goli co do spryskiwacza to pewnie masz rację. Ja nigdy tego elementu nie rozbierałem. Poza tym napisałem że montaż w dodatkowy otwór daje najlepsze wyniki niestety po tym zabiegu pozostaje.... dodatkowy otwór z czym ja się absolutnie nie zgadzam . Myślę że przy odpowiednim montażu na uchwyt również będą dobre wyniki. Na każdym forum CB jak zapytasz o uchwyt to zaraz pojawia się kilkunastu doradców którzy twierdzą że tylko otwór i temat umiera śmiercią naturalną. Jest to wkurzające dla kogoś kto już zdecydował że robić dziur nie będzie.
Goalkeper napisał/a:
Jak dobrze usytuujesz główkę DV przed anteną FM to wcale to się nie rzuca w oczy a wręcz przeciwnie wygląda jak by fabrycznie było montowane.
Tutaj to się troszkę zapędziłeś. Dwumetrowy bat z wielką cewką u dołu niestety za nic nie chce wyglądać jak fabryczny, no chyba, że masz na myśli samą główkę
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2009-01-14, 09:45
No miałem na myśli samą główkę, poza tym przy sprzedaży autka zostawiasz instalację klientowi i po kłopocie, teraz w salonie kupując autko jak poprosisz o instalacje CB to Ci to zrobią Kabel bodajże 30 - 50zł kosztuje
Darek napisał/a:
Na każdym forum CB jak zapytasz o uchwyt to zaraz pojawia się kilkunastu doradców którzy twierdzą że tylko otwór i temat umiera śmiercią naturalną. Jest to wkurzające dla kogoś kto już zdecydował że robić dziur nie będzie.
Tak wiem coś o tym i to jest naprawdę denerwujące ale na takich forach trzeba się z tym liczyć bo tam już masz do czynienia z ludźmi zboczonymi zawodowo na tym punkcie. Do tego najgorsze są odpowiedzi na pytania typu "Jakie radio kupić Alana 100+ czy Onwa MK3 " i w odpowiedzi spotykasz się z "lepiej kup Presidenta Walkera"
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
wzmacniacz antenowy FM od laguny I phII bo one anten nie miały w ogóle
Goli, anteną była instalacja ogrzewania szyby tylnej i wtedy nie był to (chyba) wzmacniacz, tylko filtr.
Były też przypadki (w innych markach), że antena (dosłownie drucik) montowana była w prawym zewnętrznym lusterku.
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2009-01-14, 12:49
Goalkeper napisał/a:
Tak wiem coś o tym i to jest naprawdę denerwujące ale na takich forach trzeba się z tym liczyć bo tam już masz do czynienia z ludźmi zboczonymi zawodowo na tym punkcie. Do tego najgorsze są odpowiedzi na pytania typu "Jakie radio kupić Alana 100+ czy Onwa MK3 " i w odpowiedzi spotykasz się z "lepiej kup Presidenta Walkera"
I dlatego postanowiłem to napisać. Na każdym forum CB można dojść do ostatecznej konkluzji że radio to musi kosztować najmniej 500 pln, antena 200 pln a jedyny słuszny montaż to dziura na środku dachu. Oczywiście nie należy kupować gównianego radia bo wtedy usłyszymy tylko szum. Natomiast co do anteny i systemu mocowania każdy powinien wziąć poprawkę i nie dążyć na siłę do łączności na 40 kilometrów. Co do zdemontowania anteny FM to bardzo dużo ludzi zastępuje ją jakąś naklejaną na szybę
Wracając jeszcze na chwilę do uchwytów na klapę i ciężaru anten należy wziąć poprawkę na "głupa" bo czym jest ciężka antena
Generalnie do lekkich anten zaliczane są wszystkie poniżej 500 gram ale... np Sirio Performer 5000 oraz Sirtel Santiago 1200 obie dwumetrowe zaliczane są do ciężkich anten a ważą tylko po 650 gram, natomiast pół metra krótszy Lemm AT 1000 Eagle waży.... 880 gram. Więc wiele zależy raczej od naszego samopoczucia
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2009-01-14, 13:20
Darku, Santiago 1200 ma bardzo gruby bat i raczej na to należy zwracać uwagę
Co do tematu, to przystępnie i czytelnie to opisałeś !
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Wysłany: 2009-01-15, 00:37
Co do montażu anteny na magnesie... jeśli już tak się martwicie to można nakleić sobie bezbarwną folię na kawałek dachu w którym zazwyczaj montujemy antenę.
Ja osobiście mam szmatę którą przecieram dach i nakładkę gumową co jest pod magnesem.
Co do anten i radyjek się nie wypowiadam. Ale raczej jakość idzie z ceną.
_________________ 2x Safrane RXT 2.2dT 1999
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2009-01-15, 08:49
a ja jak pisałem na forum zakupiłem sobie ostatnio CB za względu na bardzo duża ilość mandatów nie jest to tak mi się wydaje super zestaw facet powiedział ze ma zasięg od 5-7 km myślę ze wystarczy radyjko mam ALAN 109 ponoć dobre antenę jakaś taka na magnes chyba coś ok 70 cm ma w mieście no jakoś to daje rade ciekaw jestem jak będzie się sprawdzało w trasie co do montażu anteny myślę ze lepsza jest na magnes w każdej chwili można zdemontować przynajmniej mimo ze ponoć lakier rysuje ale jeśli ja się odrywa a nie ciągnie po lakierze to taka szkodliwa chyba nie jest to takie moje odczucia co do CB aha i myślę o zakupie jednak dłuższej anteny przynajmniej 1,5 m
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2009-01-15, 09:08
wazzabii napisał/a:
Co do anten i radyjek się nie wypowiadam. Ale raczej jakość idzie z ceną.
Nie koniecznie, weź radio President Johny II AS,C kosztuje tak mniej więcej 500zł a o wiele lepszy od niego jest U520, którego już kupisz za 250zł, a jak wiadomo to presidenty są made in uniden Do tego anteny, mamy trzech mocarzy co produkują antenę ml-145 i są to firmy Sirio, Midland, President do tego jakieś inne badziewiaste, wczoraj wyhaczyłem na allegro. I President kosztuje coś koło 200żł jak nie lepiej, Midland znowu jest porównywalny z SIRIO bo gdzieś około 120-140zł a i tak SIRIO pomimo tego, że jest tańsza od Presidenta jest o wiele lepiej wykonana i co najlepsze lepiej pracuje niż ml'ka presidenta.
A tak a propos Darku, jak nie masz jeszcze zakupionej anteny to bardzo chętnie sprzedam moją Sirio ML-145 za 70zł. Trzeba sobie tylko wtyk poprawić albo zmienić bo przy lutowaniu nie trzyma się całego korpusu ten cycek od gorącej żyły co jest w tym białym plastyku zatopiony. Ustawienia SWR schodzą do 1:1,1 ; 20:1,0 ; 40:1,1.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach