Wysłany: 2014-11-11, 21:09 Kilka napraw w Safrance 2.0 16v manual 97r
Na wstępie witam wszystkich.Od 2tygodni jestem posiadaczem tego wygodnego auta.Jeszcze stoi na kanale bo trochę napraw musiałem zrobic.Wymiana uszczelniacza wału tył silnika czyli demontaż skrzyni biegów .Polecam na początek poluzowac nakrętki piasty bo są konkretnie dokręcone.Oleju ok 2l. Zeby wyciągnąc piastę z półosi wystarczy odkręcic dolny sworzeń wahacza .Lewą półoś trzeba konkretnie uderzyc bo jest na zatrzasku a prawą blokuje blacha którą trzeba odkręcic.Wymiana łożyska na prawej półosi trzeba zbic pierścień a potem łożysko.U mnie było 45/75/19 cena 160zł.Wysprzęglik wystarczy wysunąc z obejmy i podwiesic na drucie.Reszta to już detale skrzynia ciężka i 4 ręce są potrzebne żeby ją bezpiecznie wyjąc.Wymieniłem uszczelniacze półosi 60/40/10 2szt takie same.Sprzęgło było ok ale łożysko oporowe było głośne to trochę oleju i smaru pomogło.Po zdjęciu koła dostałem się do uszczelniacza 110/98/7 był bardzo twardy.Założyłem 110/98/8,5 . Przy wyjmowaniu uszczelniaczy uwaga żeby nie porysowac powierzchni bo póżniej jest problem.
Safranki jeszcze nie robiłem i powiem że łatwo się naprawia tylko części drogawe i sporo śrub skorodowanych.Jeszcze została do wymiany poducha silnika tarcze hamulcowe no i na końcu LPG.I na koniec mam pytanie jak ten silnik znosi LPG i ile go potrzebuje przy spokojnej jeżdzie w trasie. pozdrawiam
ja mam spalamie w trasie 9- 10 l/100 km w mieście hahahha zależy czy jedziesz czy stoisz w korku ale około 11 - 14 l/100km mówimy o lpg 2 generacji , jak do tej pory motorek pieknie lata na gazie
_________________ Cała sztuka to odtręcić .
Ostatnio zmieniony przez mirmar 2014-11-18, 03:14, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach