Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Hamulec Ręczny / Zapowietrzone hamulce
Autor Wiadomość
Predator 
Starszy pisarz
Pogromca Alienów


Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 370
Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2011-04-12, 15:25    Hamulec Ręczny / Zapowietrzone hamulce

1. W sobotę wymieniałem klocki hamulcowe z tyłu, z prawej strony nie mogłem wcisnąć tłoka w szczękach, więc odkręciłem odpowietrznik i wpychając tulejkę pod koniec zakręciłem żeby nie zapowietrzyć układu, na wszelki wypadek odpowietrzyłem tą stronę na koniec, jest możliwość że hamulce wraz się zapowietrzyły i trzeba odpowietrzać wszystkie 4 koła?

2. Druga sprawa to ręczny, po wymianie kloców w ogóle nie trzyma, można go podciągnąć na maksa i tak jechać. pytanie gdzie się podciąga linkę ręcznego? a może to nie wina linki? przecież po wymianie klocków ręczny powinien lepiej trzymać no chyba że się mylę.

Pozdrawiam.
 
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2011-04-12, 17:00    Re: Hamulec Ręczny / Zapowietrzone hamulce

Predator napisał/a:
1. W sobotę wymieniałem klocki hamulcowe z tyłu, z prawej strony nie mogłem wcisnąć tłoka w szczękach, więc odkręciłem odpowietrznik i wpychając tulejkę pod koniec zakręciłem żeby nie zapowietrzyć układu, na wszelki wypadek odpowietrzyłem tą stronę na koniec, jest możliwość że hamulce wraz się zapowietrzyły i trzeba odpowietrzać wszystkie 4 koła?

Tłoczki wciska się wkręcając jednocześnie - gdyż są na trzpieniu.
Wykręcając odpowietrznik duże szanse że uklad zapowietrzyłeś.

Cytat:

2. Druga sprawa to ręczny, po wymianie kloców w ogóle nie trzyma, można go podciągnąć na maksa i tak jechać. pytanie gdzie się podciąga linkę ręcznego? a może to nie wina linki? przecież po wymianie klocków ręczny powinien lepiej trzymać no chyba że się mylę.

Pozdrawiam.

Być może nie działają(nie trzymają) cylinderki, gdyż od ręcznego jest trzepień na którym tłoczek się wysuwa. Zdemontuj i sprawdź czy wysuwa się tłoczek, w momencie gdy zaciągasz ręczny - potrzebna druga osoba.

Regulacja jest jedna, w miejscu gdzie łączą się obydwie linki - jedna z tych linek ma gwint z dwiema nakrętkami. Polega to na napinaniu linek.

Nie chcę tutaj psioczyć, ale ciekawe czy czegoś nie zepsułeś przy wciskaniu tłoczków.
 
 
Predator 
Starszy pisarz
Pogromca Alienów


Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 370
Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2011-04-12, 19:03    

Daroot napisał/a:
Tłoczki wciska się wkręcając jednocześnie - gdyż są na trzpieniu.
Wykręcając odpowietrznik duże szanse że uklad zapowietrzyłeś.

hehe domyśliłem się że do czegoś służą te dwa otwory w cylinderkach i tak też robiłem wkręcając jednocześnie wciskając.

Daroot napisał/a:
Być może nie działają(nie trzymają) cylinderki, gdyż od ręcznego jest trzepień na którym tłoczek się wysuwa. Zdemontuj i sprawdź czy wysuwa się tłoczek, w momencie gdy zaciągasz ręczny - potrzebna druga osoba.

po zmianie klocków robiłem tak, ręczny trzymał nie dało się ręcznie przekręcić tarczy, jednak wajcha ręcznego dochodziła do granicy (mocniej już się nie dało) i to przy użyciu małej siły, gdzie na starych klockach nie dało się go podciągnąć do końca. Dodam że podczas hamowania kilkokrotnego koła, tarczę grzeją się...
 
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-04-12, 19:13    

Jeżeli nie zmieniałeś tarcz, to poczekaj niech klocki się do nich ułożą. Prawdopodobnie nowe klocki ocierają o wewnętrzne ranty tarczy i nie przylegają równomiernie - to powoduje grzanie i słaby efekt hamowania na ręcznym. Spokojna jazda bez gwałtownego hamowania powinna rozwiązać problemy (po ok. 500 km hamulce powinny być dobre).
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Predator 
Starszy pisarz
Pogromca Alienów


Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 370
Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2012-03-19, 19:34    

Żeby nie robić nowego tematu, zamierzam zmienić sobie klocki z przodu zakupiłem w Lublinie firmy ROPER co o nich myślicie? Czy aby nie dałem plamy? Nie chce jakiś super firmowych bo pewnie za rok to będę miał już tarcze do wymiany więc założę może jakieś lepsze, tylko czy te aby przy hamowaniu ze 150km/h nie przegrzeją się albo nie urwą się?

Chciałem się także zapytać jak jest z podłączeniem czujnika klocków, przy klockach jest czujnik, w aucie także jest kabelek lecz aktualnie nie jest podłączony, czy ten model posiadał czujnik starcia klocków? jak nie to jest możliwość jego podłączenia?
_________________
Clip - Lubelskie
Ostatnio zmieniony przez Predator 2012-03-19, 20:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Cakes 
Klubowicz
Sajt Destraktor :D


Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.2 12V
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B543
Typ silnika: J7T
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 320
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Wysłany: 2013-06-21, 22:31    

Predator, poradziles sobie z tym hamulcem recznym?

Ja dzisiaj zlozylem do kupy hamulce. Z przodu wymienilem pare uszczelek, przetoczylem tarcze i dalem nowe klocki.
Z tylu zregenerowalem cale zaciski od tloczka po wszystkie uszczelki i rowniez przetoczylem tarcze.
Wymienilem takze plyn hamulcowy.
Wydaje mi sie, ze dobrze odopowietrzylem wszystkie zaciski, jednak jak na razie przejechalem tylko 5km, wiec klocki pewnie sie jeszcze docieraja.

Martwi mnie jednak reczny. Po regeneracji zlozylem wszystko do kupy i recznego brak Od strony kierowcy widze ze ladnie naciaga linke, jednak od strony pasazera lekko podnosi i nie puszcza. Probowalem naciagnac linke jednak z niklym rezultatem. Wpadlem na pomysl czy moze linka gdzie sie nie zacina ... moze oslona pordzewiala od srodka i zacina linke :/
_________________

блог
 
 
 
Predator 
Starszy pisarz
Pogromca Alienów


Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 370
Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2013-06-22, 09:21    

Proponuję przejechać parę dobrych km, u mnie po dodarciu klocków ręczny zaczął trzymać, może do ideału mu trochę brakuje, ale jak stanę pod górkę dość dużą i zaciągnę mocniej ręczny to trzyma, zrób trochę km i zobacz czy będzie lepiej.
_________________
Clip - Lubelskie
 
 
 
Cakes 
Klubowicz
Sajt Destraktor :D


Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.2 12V
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B543
Typ silnika: J7T
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 320
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Wysłany: 2013-06-22, 17:51    

Predator napisał/a:
Proponuję przejechać parę dobrych km, u mnie po dodarciu klocków ręczny zaczął trzymać, może do ideału mu trochę brakuje, ale jak stanę pod górkę dość dużą i zaciągnę mocniej ręczny to trzyma, zrób trochę km i zobacz czy będzie lepiej.


Najgorsze jest to ze zaraz musze przeglad zrobic :D :D a recznego brak :(

Zapobiegawczo zamowilem linki do wymiany ... Jak sie bawic to na calego ;) Caly uklad prawie nowy. Tarzcze przetoczone, klocki ATE, plyn nowy, przod nowe gumki, tyl caly zregenerowany razem z tloczkami ... to zostaja linki ... ewentualnie pozniej jeszcze wymienie przewody hamulcowe (te gumowe)....

[ Dodano: 2013-06-25, 22:05 ]
No to tak.

Dzisiaj przyszly nowe linki do recznego. Wymienione, naciagniety reczny ale dalej pupa blada recznego nie ma.

Przejechalem juz 200 km. Klocki powinny juz sie dotrzec.
Wykluczylem zapowietrzony uklad. Gdy jest nacisniety nozny hamulec to nie idzie ruszyc tarcza, wiec mysle ze trzyma dobrze. Gdy ruszam dzwigienka od recznego to wydaje mi sie ze tloczek nie wysuwa sie - nie ma zadnego oporu na tarczy :/

[ Dodano: 2013-06-25, 23:27 ]
Trafilem jeszcze na to: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2552695.html

Moze faktycznie nie docisnelem tloczka do konca (a wydawalo mi sie ze tak) i faktycznie nie zaczepil sie o blokade?

A moze wcisnac tloczek jeszcze raz, nacisnac pare razy pedal i dopiero zalozyc linki?

[ Dodano: 2013-07-03, 23:20 ]
Problem rozwiązany.

Dzisiaj jeszcze raz rozłożyłem tłoczki. Wszystko ładnie nasmarowane, więc rozkręcenie to chwila roboty :D

Wykręciłem tłoczek i zabezpieczenie. Wsadziłem tłoczek ponownie i obserwowałem kiedy tłoczek dojdzie do końca i ustawi się wycięciem do otworu w który wkręca się zabezpieczenie. Wówczas wkręciłem zabezpieczeniem i sprawdzałem czy tłoczek się wysuwa - było ok.

Poskładałem i nie zakładalem linek. Odpowietrzyłem, pocisnąłem parę razy pedałem i dopiero założyłem linki. Podkręciłem je i ręczny brzytwa :D :D
_________________

блог
Ostatnio zmieniony przez Cakes 2013-06-22, 17:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15