Safrane ph: Subaru Impreza
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 SOHC
Wersja wyposażenia: GL
Typ pojazdu: G10-
Typ silnika: EJ20E Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 331 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-01, 07:59
jazzzy napisał/a:
w obecnym aucie ktore liczy 23 wiosny (przebieg 260 tysiecy ale moze byc i wiecej) mam automat i ja za swojej kadencji oleju nie zmienialem, wiadomo skrzynia juz stara i cos tam szarpie i przeciaga ale polegac na niej moge i wozi mnie nalezycie
Akurat z takim podejściem to nawet japońskim AW w Safi nie pojeździsz...Jedną z najważniejszych czynności w obsłudze ASB jest WYMIANA OLEJU I FILTRA W SKRZYNI...dodatkowo nie jakiegoś tam uniwersalnego tylko w tej japońskiej specyficznego oleju z ASO.
_________________ ""Poruszanie się szybciej od światła jest niemożliwe, a już na pewno niepożądane, bo zwiewa czapkę...""
Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5
Wersja wyposażenia: Initiale Paris
Typ pojazdu: B54F
Dołączył: 28 Mar 2012 Posty: 32 Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-04-01, 11:05
desperos napisał/a:
Akurat z takim podejściem to nawet japońskim AW w Safi nie pojeździsz.
jakim podejsciem ? nigdzie nie napisalem ze nie zamierzam wymieniac oleju ani ze jestem tego przeciwnikiem wiec nie zakladaj ze mam takie a nie inne podejscie; sytuacja miedzy obecnym a przyszlym autem jest diametralnie rozna i nie jest sluszne wyciagac wnioski nie znajac dokladnie biezacej sytuacji
Safrane ph: Subaru Impreza
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 SOHC
Wersja wyposażenia: GL
Typ pojazdu: G10-
Typ silnika: EJ20E Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 331 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-01, 14:00
Pochwaliłeś się,że oleju nie zmieniałeś,zwracam honor jeżeli tego niezawodnego japończyka dopiero kupiłeś i jeszcze oleju nie zdążyłeś wymienić...ale raczej myślę,że chwilkę już nim jeździsz więc jeżeli nie wiesz kiedy był wymieniany i sam tego nie zrobiłeś to jakie miałem wyciągnąć wnioski?
_________________ ""Poruszanie się szybciej od światła jest niemożliwe, a już na pewno niepożądane, bo zwiewa czapkę...""
Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5
Wersja wyposażenia: Initiale Paris
Typ pojazdu: B54F
Dołączył: 28 Mar 2012 Posty: 32 Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-04-01, 14:04
desperos napisał/a:
Pochwaliłeś się,że oleju nie zmieniałeś,zwracam honor jeżeli tego niezawodnego japończyka dopiero kupiłeś i jeszcze oleju nie zdążyłeś wymienić...ale raczej myślę,że chwilkę już nim jeździsz więc jeżeli nie wiesz kiedy był wymieniany i sam tego nie zrobiłeś to jakie miałem wyciągnąć wnioski?
pochwalilem sie dobra skrzynia a nie chwalilem sie ze umyslnie nie zmieniam oleju a to juz jest roznica; nie kupilem go dopiero teraz a wnioski wyciagnac nalezy takie ze sa takie konstrukcje ktore nawet przy rzadszych wymianach oleju dalej dobrze sluza w porownaniu do innych konstrukcji gdzie jak nie wymienisz na czas to bye bye
Safrane ph: Subaru Impreza
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 SOHC
Wersja wyposażenia: GL
Typ pojazdu: G10-
Typ silnika: EJ20E Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 331 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-01, 14:12
Z mojej strony EOT...nie wiem,nie znam się zarobiony jestem więc życzę bezawaryjnej jazdy 136 konną Safranką z niezawodnym japońskim automatem o konstrukcji nie wymagającej częstych wymian oleju ale za to z podświetlaną stacyjką i podłokietnikiem z dwiema szufladami...
_________________ ""Poruszanie się szybciej od światła jest niemożliwe, a już na pewno niepożądane, bo zwiewa czapkę...""
Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5
Wersja wyposażenia: Initiale Paris
Typ pojazdu: B54F
Dołączył: 28 Mar 2012 Posty: 32 Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-04-01, 14:16
desperos napisał/a:
Z mojej strony EOT...nie wiem,nie znam się zarobiony jestem więc życzę bezawaryjnej jazdy 136 konną Safranką z niezawodnym japońskim automatem o konstrukcji nie wymagającej częstych wymian oleju ale za to z podświetlaną stacyjką i podłokietnikiem z dwiema szufladami...
moze taka znajde choc watpie, ty proponujesz 136 konna z nietypowym wyposazeniem
inni natomiast 165 konna, ja sie sklaniam ku 2.5 z wyposazeniem jakie opisalem w tym watku i ze zmiana oleju po zakupie; tobie zycze jak najlepszej jazdy tym co posiadasz choc nie polecalbym rad takich jak powyzsza innym zastanawiajacym sie nad zakupem
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2012-04-03, 21:36
maestro napisał/a:
Olej w automatach KONIECZNIE co 60tys km z filtrem.
Nie jest to temat o ASB, bo takowe są w innym dziale, ale należy sprostować:
Nie we wszystkich i nie zawsze z filtrem.
Aisin Warner faktycznie dla 50-42 LE (SU0) podaje wartość 60kkm co do wymiany oleju, ale nie przewiduje wymiany filtra w skrzyni, jeżeli nie jest ona rozbierana z powodu remontu. Wartość ta jednak jest podawana dla wymiany dynamicznej, bo przy statycznej to góra 30-40kkm. Dla AD8 przebieg ten jest niższy i chyba wynosi 50kkm (Damian będzie wiedział dokładniej, bo posiada).
Co do spalania LPG silników 2.0 16V (N7Q) i 2.5 20V (N7U) to ja mogę jedynie porównać Lagunę PHI kombi (2.0 16V) z obecnym autem, które użytkuje (2.5) przy "prawie" identycznych instalacjach Zavoli II generacji.
Laguna trochę lżejsza i "karawan" w manualu, Safrane automat. Spalanie gazu na trasie w safrane wychodziło niższe (w granicach 10-11 litrów/100 km, a czasem mniej przy spokojnej jeździe) w mieście od 13,5 w lecie do 16 litrów zimą), natomiast Laguna w trasie średnio 11.5 - 12, w jeździe miejskiej ok. 14 do 15 litrów zimą.
Drugą sprawą jest fakt, że manualna skrzynia laguny była tak ze stopniowana, że przy jednakowych obrotach silnika jechała ona o ok. 20 km wolniej niż szafa przy tych samych obrotach.
Biorąc pod uwagę fakt, że automat powinien spalić więcej paliwa, to przy masach samochodów raczej na plus wychodziło większe auto w tym konkretnym przypadku. Pomijam jednak przebieg samochodów (bo kto wie jakie są faktycznie i stan techniczny silników, oraz instalacji).
Co do pytania, czy ASB w 2.5 schodzi przy równej jeździe i prędkości 100km/h do 2000 obr/min, to muszę sprawdzić, bo nie pamiętam. Umiejętne posługiwanie sie automatem jednak pozwala na oszczędna jazdę, bo wystarczy na chwilę przekroczyć 70 km/h i wrzuci czwarty bieg, który jak nie będziemy zmuszali samochodu do nadmiernego wysiłku utrzyma w jeździe miejskiej
Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5
Wersja wyposażenia: Initiale Paris
Typ pojazdu: B54F
Dołączył: 28 Mar 2012 Posty: 32 Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-04-03, 22:12
dzieki za te informacje; ja mam taki styl jazdy ze kiedy sie nie spiesze to lubie wlasnie plynac z duza predkoscia przy niewielkich obrotach bo wtedy jazda jest najprzyjemniejsza
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2012-04-11, 21:28
jazzzy napisał/a:
czy jesli jedziemy po plaskim i pozwolimy skrzyni wrzucic nadbieg to Safrane przy predkosciach ponizej 100km/h utrzyma obroty ponizej 2000 ?
Przy 100 km/h utrzymuje obroty w okolicach 2500 obr/min. Zapewne przy 70km/h będzie to ok. 2k obr/min, bo jest to pułap przy jakim skrzynia wchodzi na 4 bieg.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach