Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
phII 2.0 czy 2.5 ?
Autor Wiadomość
jazzzy 
Użytkownik

Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5
Wersja wyposażenia: Initiale Paris
Typ pojazdu: B54F
Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 32
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-03-29, 14:03    phII 2.0 czy 2.5 ?

Czas sie rozstac z moim niezawodnym japonczykiem i zamiary kupna kolejnego auta kieruje wlasnie w strone Safrane bo wpada w moje gusta. Osobiscie chcialbym znalezc cos z rocznika 2000 - 2002 ale wiem ze ciezko i tutaj wlasnie tez potrzebowalbym pomocy aby zorientowac sie ile takie auto faktycznie jest warte i jaka cena jest cena dobra a jaka juz za wysoka. Z tego co widzialem to modele z 1999-1997 juz sporo taniej chodza od tych rodzynkow z 2000.

Obecnie mam auto z automatem 2.0i 8V i niestety 90KM rewelacja nie jest (zwlaszcza ze na gazie nie mowiac o tym ze po ponad 20 latach pare konikow moglo uciec) ale po plaskim to calkiem fajnie sie tym porusza. Mysle ze 136KM by mi wystarczylo chociaz rozpatruje tez wersje 2.5 i dlatego mam pytanie ile realnie w roku wynosi laczna roznica/doplata miedzy 2.0 a 2.5 uwzgledniajac wyzsza cene ubezpieczenia oraz koszty paliwa bo jak przypuszczam 2.5 zje troche wiecej.

Widzialem kilka roznych ciekawych ogloszen i dlatego interesuje mnie czy warto porywac sie na kupno w dobrym stanie i wyposazeniu Safrane z reczna skrzynia i potem wrzucac automata ? Osobiscie jestem za tym zeby kupic od razu z automatem (bo tylko taka skrzynia mnie interesuje) ale z rozpatruje tez inne scenariusze aby cale auto bylo w dobrym stanie.

Warto czekac i sprowadzac indywidualnie przez posrednika zza granicy czy korzysc bedzie niewielka (w stosunku do oplat i ceregieli) i lepiej celowac w to co pojawia sie na naszym rynku ?

tak przy okazji to jak dzialaja 'mgłowe spryskiwacze szyby' ?
czy bajer typu ,schowek na okulary oraz samo obnizajace sie lusterko przy wrzuceniu wstecznego to jest standard czy wystepuje tylko jako opcja dla ktorejs wersji ?
 
 
krzysiek 
Klubowicz


Safrane ph: phase 2
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: bardzo dobra ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 219
Skąd: LU
Wysłany: 2012-03-29, 17:47    

Nie ma najmniejszego sensu kupować auta z manualem i zmieniać skrzynie.
136 KM niestety trochę mało jak na ciężar auta, jak poszukasz na forum znajdziesz pewnie kilka tematów z porównaniem 2.0 i 2.5.
Mgłowe spryskiwacze nie były nigdy montowane w safrane, schowek na okulary to całkowity standard
_________________
 
 
 
jazzzy 
Użytkownik

Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5
Wersja wyposażenia: Initiale Paris
Typ pojazdu: B54F
Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 32
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-03-29, 17:52    

krzysiek napisał/a:
Nie ma najmniejszego sensu kupować auta z manualem i zmieniać skrzynie.


tak tez myslalem, no chyba ze znalazlby sie ktos kto akurat potrzebuje manualnej

krzysiek napisał/a:
136 KM niestety trochę mało jak na ciężar auta


wiesz 90KM na rozpedzanie tony to tez nie za duzo (115 KM juz dawalo rade)
ale jezdzic sie da ale wracajac do tematu to coz w tej cenie i z takim wyposazeniem mozna dostac w 2 litrach za cene Safrane ???
 
 
desperos 
Klubowicz
Mr RESET :D


Safrane ph: Subaru Impreza
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 SOHC
Wersja wyposażenia: GL
Typ pojazdu: G10-
Typ silnika: EJ20E
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 331
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-29, 18:12    

Zdecydowanie rozglądał bym się za 2,5...spalanie na poziomie 9-10 litrów lpg trasa...15-16 miasto(prawda Arku?)...Opłaty OC ciężko mi się wypowiadać ale za moje 3,0 płacę 490 za cały rok z max zniżkami...Z tego co widzę to automat z tym silnikiem jest jedynym słusznym połączeniem a i 165 KM na 1,5 tony też wystarczy...2,0 z automatem hmmm jakoś tego nie widzę.
_________________
""Poruszanie się szybciej od światła jest niemożliwe, a już na pewno niepożądane, bo zwiewa czapkę...""
 
 
 
jazzzy 
Użytkownik

Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5
Wersja wyposażenia: Initiale Paris
Typ pojazdu: B54F
Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 32
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-03-29, 18:31    

15-16 miasto w LPG to mnie chyba zmiazdzy, liczylem na max 12-14;
obecne auto spala mi 12,5 w cyklu mieszanym i liczylem na podobny rezultat
ze wzgledu na nowszy motor w Renault; jesli co 230km mam wypelniac bak
to slabo mi sie rysuje perspektywa

automat z 136KM mysle nie jest optymalny ale tez nie jest chyba najgorszy skoro jednak wprowadzili go do oferty, silnik 1.6 lub 1.8 to juz moglby byc pewnien problem ale niektorzy mniej madrzy producenci i na to sie porywaja

czy orientujesz sie do jakiej kwoty warto kupowac od niemca ? bo potem dojda oplaty za przerejestrowanie i wstawienie gazu wiec zastanawiam sie jaka jest uczciwa cena za na przyklad rocznik 1999; wezmy dla przykladu taka oferte

http://tiny.pl/hpwb4
 
 
desperos 
Klubowicz
Mr RESET :D


Safrane ph: Subaru Impreza
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 SOHC
Wersja wyposażenia: GL
Typ pojazdu: G10-
Typ silnika: EJ20E
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 331
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-29, 18:57    

Safi 2.5 też Ci tyle spali(jeżeli liczyć cykl mieszany 50/50).I nikt mi nie wmówi,że 2,0 litry w automacie z 1,5 tonową budą spali poniżej 14 litrów lpg w mieście...Na trasie automacik jest baaaardzo ekonomiczny a chcąc leniwcować w mieście to niestety coś za coś.Myślę,że Arek i Darek coś więcej Ci powiedzą o 2,5 w automacie...2,0 w manualu ma Paweł ale o 2,0 w automacie u Nas nie słyszałem...
_________________
""Poruszanie się szybciej od światła jest niemożliwe, a już na pewno niepożądane, bo zwiewa czapkę...""
 
 
 
jazzzy 
Użytkownik

Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5
Wersja wyposażenia: Initiale Paris
Typ pojazdu: B54F
Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 32
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-03-29, 19:02    

jak mialem poprzednie auto 2.2 w automacie to tez mi niejeden wmawial ze to musi tyle palic a jak sie ustawilo odpowiednio instalacje gazowa to sie okazalo ze jednak mozna spalic mniej; moj rekord w trasie nia to bylo prawie 360km/35l a w miescie to bodajze 330km w obecnej 2.0 w miescie robie max 287km
 
 
pawelsafrane 
Klubowicz


Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2,2 dCi
Wersja wyposażenia: Privilege
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 196
Skąd: Chełm
Wysłany: 2012-03-29, 22:30    

Zależy czego potrzebujesz, ale tak jak napisali koledzy jeśli szukasz automatycznej skrzyni to jedynym słusznym rozwiązaniem będzie 2,5 z takim silnikiem łatwiej będzie znaleźć zadbane auto bo 2,0 w asb hmm może być bardzo ciężko w ogóle znaleźć, a przekładać raczej się nie opłaca. Do spokojnej jazdy (toczenia się) w zupełności wystarczy 2,0 (swoją drogą to moje autko może być do sprzedania) ale jak już chcesz wyprzedzić 2 tiry to za mało :P 2,5 będzie najlepszym kompromisem między osiągami a spalaniem, u mnie wychodzi spalanie lpg 9l latem na trasie, a zimą w mieście spokojnie 15l weźmie. :hyhy:
Lusterko wychodziło tylko w lepszych mocniejszych wersjach, co do cen ładnych Safrane nie ma za dużo, sporo jest zaniedbanych aut za kilka tyś, myślę że w pl poniżej 8 tyś nic się nie znajdzie, a za granicą musisz policzyć opłaty, instalację gazową pakiet startowy przy zakupie każdego auta no i najważniejsze ile chcesz przeznaczyć na auto. :chytry:
_________________
Były:
Renault Safrane ph2, 1997r. 2.0B+G,
Renault Safrane ph1, 1995r, 2.0B+G,
Opel Vectra, 1.6 1991r, B+G,
Peugeot 309, 1.9d 1992r,
Fiat 126p, 1991
Wartburg 353, 1988r,
Ostatnio zmieniony przez pawelsafrane 2012-03-29, 22:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
jazzzy 
Użytkownik

Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5
Wersja wyposażenia: Initiale Paris
Typ pojazdu: B54F
Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 32
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-03-29, 22:34    

ok, widze ze 2.5 to jedyne sensowne rozwiazanie i albo 'woz albo przewoz'

twoje auto faktycznie robi wrazenie, szkoda jedynie ze w manualu :zalamany:
 
 
pawelsafrane 
Klubowicz


Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2,2 dCi
Wersja wyposażenia: Privilege
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 196
Skąd: Chełm
Wysłany: 2012-03-29, 22:42    

Coś za coś takie spalanie w tym aucie i tak nie jest źle za to co oferuje, grunt to znaleźć zadbane auto ale myślę że Ci się uda :) tylko cierpliwości, a i mgłowe spryskiwacze pasują z insigni za kilkanaście złotych a działają jak końcówka w płynie do szyb :D
_________________
Były:
Renault Safrane ph2, 1997r. 2.0B+G,
Renault Safrane ph1, 1995r, 2.0B+G,
Opel Vectra, 1.6 1991r, B+G,
Peugeot 309, 1.9d 1992r,
Fiat 126p, 1991
Wartburg 353, 1988r,
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 16