Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Brak wycieraczek oraz spryskiwaczy
Autor Wiadomość
desperos 
Klubowicz
Mr RESET :D


Safrane ph: Subaru Impreza
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 SOHC
Wersja wyposażenia: GL
Typ pojazdu: G10-
Typ silnika: EJ20E
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 331
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-02-04, 09:30    

maestro napisał/a:
Przecież spryskiwacz spięty jest z czasówką więc pyka przekaźnik od wycieraczek.

To bardzo ciekawe co piszesz...czyli u Ciebie jest tak,że możesz sobie ustawić psiknięcia spryskiwaczy czasowo?Albo inaczej...na czasówkach wycieraczek przy każdym ruchu ramion masz radosne psik na szybę...reflektory?
_________________
""Poruszanie się szybciej od światła jest niemożliwe, a już na pewno niepożądane, bo zwiewa czapkę...""
 
 
 
maestro 
Starszy pisarz
majster


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.9 24V V6
Wersja wyposażenia: najbogatsza
Typ silnika: L7X
Wiek: 34
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 258
Skąd: Łask
Wysłany: 2012-02-04, 13:24    

Jeżeli byłoby tak jak piszecie (czyli jedno niepowiązane z drugim) to skąd wycieraczki by wiedziały ile cykli od puszczenia spryskiwania mają jeszcze przelecieć szybe w te i nazad? Sygnał spryskiwacza podpiety jest do przekaźnika wycieraczek, aby ten wiedział ile ruchow na szybie ma zrobić po jego puszczeniu (po za tym to on uruchamia wycieraczki przy spryskiwaniu a nie ruch wajchy, ruch wajchy bezposrednio uruchamia pompke).

Spryskiwacz spięty jest z czasówką czy tego chcecie czy nie a to że wy od razu sobie wymyślacie że można sobie coś ustawiać... Ludzie. To że coś jest pod coś podpiete z jakąś tam funkcją to nie znaczy od razu nie wiadomo czego.

Wiem jak to działa i nikt mnie z błędu wyprowadzać nie musi.
Ostatnio zmieniony przez maestro 2012-02-04, 13:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
desperos 
Klubowicz
Mr RESET :D


Safrane ph: Subaru Impreza
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 SOHC
Wersja wyposażenia: GL
Typ pojazdu: G10-
Typ silnika: EJ20E
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 331
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-02-04, 14:22    

Spryskiwacze nigdy ale to nigdy nie były zależne od czasówki i o to mi chodziło a nie negowałem że są z nią powiązane...Owszem uruchomienie spryskiwaczy daje sygnał na czasówkę aby ta uruchomiła wycieraczki...Napiszę łopatologicznie:Uruchomienie spryskiwaczy manetką daje sygnał na włącznik czasowy co powoduje załączenie wycieraczek.Arek napisał,że w układzie spryskiwaczy( od włącznika w manetce do silniczka pompki ) nie ma ani jednego przekaźnika...kapewu?
Więc spryskiwacze nie są zależne od żadnej czasówki...
_________________
""Poruszanie się szybciej od światła jest niemożliwe, a już na pewno niepożądane, bo zwiewa czapkę...""
 
 
 
maestro 
Starszy pisarz
majster


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.9 24V V6
Wersja wyposażenia: najbogatsza
Typ silnika: L7X
Wiek: 34
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 258
Skąd: Łask
Wysłany: 2012-02-04, 16:52    

Kierowałem sie ku temu że przy próbie spryskiwania pykał przekaźnik wycieraczek (a ani one ani pompka nie wykazywały funkcji życiowych), i nigdzie nie napisałem że spryskiwacz jest zależny od czasówki. Nie wmawiaj mi rzeczy o których nie pisałem ;)
 
 
 
desperos 
Klubowicz
Mr RESET :D


Safrane ph: Subaru Impreza
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 SOHC
Wersja wyposażenia: GL
Typ pojazdu: G10-
Typ silnika: EJ20E
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 331
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-02-04, 17:07    

maestro napisał/a:
Kierowałem się ku temu że przy próbie spryskiwania pykał przekaźnik wycieraczek (a ani one ani pompka nie wykazywały funkcji życiowych), i nigdzie nie napisałem że spryskiwacz jest zależny od czasówki. Nie wmawiaj mi rzeczy o których nie pisałem ;)

Więc teraz mi napisz gdzie WMAWIAŁEM CI ŻE SPRYSKIWACZ JEST ZALEŻNY OD CZASÓWKI...tak po prostu prosto jak chłopu na miedzy GDZIE????????
Cytat:
Sygnał spryskiwacza podpiety jest do przekaźnika wycieraczek, aby ten wiedział ile ruchow na szybie ma zrobić po jego puszczeniu

Z tego zrozumiałem,że to przekaźnik robi ruchy po szybie...puścić to można bąka a nie spryskiwacz...nie chcesz czepiactwa to pisz prostym i zrozumiałym językiem a nie swoimi skrótami bo od tego powstają nieporozumienia

Edit:
Tutaj dla potomnych schemat i zależność spryskiwaczy od wycieraczek czy jak kto woli wycieraczek od spryskiwaczy (dotyczy przodu)
http://www.renaultsafrane...safrane_66.html
_________________
""Poruszanie się szybciej od światła jest niemożliwe, a już na pewno niepożądane, bo zwiewa czapkę...""
Ostatnio zmieniony przez desperos 2012-02-04, 17:22, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
maestro 
Starszy pisarz
majster


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.9 24V V6
Wersja wyposażenia: najbogatsza
Typ silnika: L7X
Wiek: 34
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 258
Skąd: Łask
Wysłany: 2012-02-04, 17:21    

desperos napisał/a:
maestro napisał/a:
Kierowałem się ku temu że przy próbie spryskiwania pykał przekaźnik wycieraczek (a ani one ani pompka nie wykazywały funkcji życiowych), i nigdzie nie napisałem że spryskiwacz jest zależny od czasówki. Nie wmawiaj mi rzeczy o których nie pisałem ;)

Więc teraz mi napisz gdzie WMAWIAŁEM CI ŻE SPRYSKIWACZ JEST ZALEŻNY OD CZASÓWKI...tak po prostu prosto jak chłopu na miedzy GDZIE????????
Cytat:
Sygnał spryskiwacza podpiety jest do przekaźnika wycieraczek, aby ten wiedział ile ruchow na szybie ma zrobić po jego puszczeniu

Z tego zrozumiałem,że to przekaźnik robi ruchy po szybie...puścić to można bąka a nie spryskiwacz...nie chcesz czepiactwa to pisz prostym i zrozumiałym językiem a nie swoimi skrótami bo od tego powstają nieporozumienia


Skoro pisze że spryskiwacz spięty jest z przekaźnikiem wycieraczek to nie ja wymyślam że przy każdym pstryknięciu wycieraczek śmiga mi też spryskiwacz. Normalnie jak w piaskownicy. Wymyślasz sobie teorie a potem gdy ona sie burzy to zmieniasz taktykę ;)

Starczy, bo i tak to ja bede winny ;)

I sie tak nie denerwuj, ludźmi tylko jesteśmy i zamiast sobie pomagać to widze że ciężko znaleźć wspólny język.


PS. Na schemacie jasno widać że z manetki wyłazi sygnał spryskiwania na A5 i leci do przekaźnika na H2. Jest spięty? Jest. Po co teorie?
Ostatnio zmieniony przez maestro 2012-02-04, 17:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
desperos 
Klubowicz
Mr RESET :D


Safrane ph: Subaru Impreza
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 SOHC
Wersja wyposażenia: GL
Typ pojazdu: G10-
Typ silnika: EJ20E
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 331
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-02-04, 17:34    

Z mojej strony EOT...
_________________
""Poruszanie się szybciej od światła jest niemożliwe, a już na pewno niepożądane, bo zwiewa czapkę...""
 
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2012-02-04, 20:15    

maestro napisał/a:

Skoro pisze że spryskiwacz spięty jest z przekaźnikiem wycieraczek to nie ja wymyślam że przy każdym pstryknięciu wycieraczek śmiga mi też spryskiwacz.

Chyba zaplatałeś się w pisaniu, a jest zupełnie odwrotnie. Aby nie wprowadzać innych w błąd wyprostuję, bo przy każdym użyciu spryskiwacza szyby przedniej, sygnał idzie na układ czasowy sterowania wycieraczek, które wykonują jeszcze trzy cykle po zaprzestaniu podawania płynu przez pompkę .
W przypadku szyby tylnej dwa cykle, chyba, że trzymamy cały czas manetkę podając płyn na szybę, to przez ten czas wycieraczka powinna pracować.

maestro napisał/a:

Na schemacie jasno widać że z manetki wyłazi sygnał spryskiwania na A5 i leci do przekaźnika na H2. Jest spięty? Jest. Po co teorie?

Dokładnie sygnał dochodzi do układu czasowego sterowania pracy wycieraczek, a nie bezpośrednio na przekaźnik. Schemat też uwidacznia, że obwód pompki nie ma przekaźnika, więc należy szukać usterki w połączeniach.
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
wazzabii 
Klubowicz


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 240
Skąd: UK
Wysłany: 2012-02-05, 12:27    

mi nie chciały włączyć się halogeny, ale kilku razowe pstryknięcie wyłącznikiem załatwiło sprawę, albo styk w manecie albo przekaźnik przymarzł.

największe jaja są z wyświetlaczem od navi, czasami obraz ucieka jest w starych telewizorach, o dziwo u ojca już tego nie ma
_________________
2x Safrane RXT 2.2dT 1999
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 16