Safrane ph: phase 2
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: bardzo dobra ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Wiek: 39 Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 219 Skąd: LU
Wysłany: 2012-01-07, 20:31
Zawieszenie z tyłu jest trwałe i nie sprawia większych problemów, czasem padają poduszki amortyzatorów (koszt ok 100zł + robota za sztukę). Zbieżnością nie masz się co przejmować bo raczej nie robi się tego często.
a jeszcze mam pytanko: w którym roczniku była zmiana kierownicy na ta nowsza oraz otwierany schowek kolo pasażera? bo w ogłoszeniach to widze wolna ameryka..
Ostatnio zmieniony przez blaz 2012-01-07, 21:29, w całości zmieniany 1 raz
Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 489 Skąd: Warszawa
Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Alizee
Typ silnika: G8T760
Wiek: 34 Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 110 Skąd: Krasnystaw
Wysłany: 2012-01-07, 23:22
Co do hebli to sam widzisz jest różnica co do Laguny. jeśli chodzi o tylne tarcze to częsty objaw, tarcze pewnie mają już swoje lata, być może są jeszcze oryginalne i zaczęły już korodować. Dzieje się tak jak ktoś zakłada klocki do zużytej tarczy, wtedy klocek dobrze nie przylega do tego dochodzi rdza bo tarcza dobrze się nie ściera i efekt taki jak mówisz. To to jest mały problem i tani do zrobienia.
Co do zawieszenia to jeżeli ktoś samochód szanuje (tzn nie jeździ 120 po największych dziurach itp.) to można zaryzykować stwierdzenie, że jest ono wieczne. Tak jak pisał Krzysiek czasem wybijają się poduszki amortyzatorów, sporadycznie zdarzają się uszkodzenia amortyzatorów, ale to już raczej kwestia dróg i rodzaju eksploatacji. Jest to zawieszenie wielowahaczowe (po 3 wahacze na koło - innej budowy niż w VW i nie aluminiowe). Zbieżność jest regulowana w przypadku ewentualnych napraw, czyli rzadko. Skoro w tym egzemplarzu słychać z tyłu stuki to najwyraźniej nie miała ona lekkiego życia.
Co do schowka i kierownicy to schowek bankowo styczeń 1998, a kierownica to chyba też ale nie jestem na 100% pewny.
Safrane ph: PHII
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20V
Wersja wyposażenia: RXE-chyba:)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 49 Skąd: Staszów/Kraków
Wysłany: 2012-01-08, 13:33
tak własnie chodzi mi o kierownice ze złotej, bo zauważyłem że przed 98 miały taka jak ja w lagunie, no to chyba jestem wystarczająco obeznany:) dzieki za wszelkie uwagi i tak wypisane w niemoim temacie, za co z góry przepraszam autora tematu, mimo wszystko mam nadzieje że i mu sie przydały teraz kwestia przemyslenia czy ryzykowac czy nie.. cos stuka tylko w tylnym prawym kole, z przodu jest cisza. Auto z racji tego że sprzedający pracuje we francji z tamtąd przy okazji powrotu do polski przyjechało i tam jezdziło więc nie jest raczej męczone po dziurach, ciekawostka, identyczna safri miał ten pan z tego co mówił, rozbił sie o golfa z którego nic nie zostało i kupił ta złotą.
A czy w tej wersji silnika nie ma jakichs niespodzianek typu wariator rozrządu czy dwumasowe koło zamachowe? sprzegło jest na linke czy hydrauliczne?
_________________ każdy ma jakiegoś bzika.. ja mam chyba na punkcie "romba"
R5,R11,R19 cabrio,szczeniak,R19chamade,megane coupe,clio2,laguna1 v6, laguna1 2.0..
obecnie Lala 2 1.8 +szafka 2.5
A tak pozatym kocham auta z duszą, której nie brak żadnej renacie
Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Alizee
Typ silnika: G8T760
Wiek: 34 Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 110 Skąd: Krasnystaw
Wysłany: 2012-01-08, 15:31
Dwumasa to tylko w 2.2dT to jest silnik benzynowy a więc nie ma dwumasy. Silnik ten nie jest wyposażony w system zmiennych faz rozrządu, a więc wariatora nie ma. Sprzęgło to wiadomo, sterowane hydraulicznie. Krótko mówiąc silnik prosty konstrukcyjnie i za bardzo nie ma się co psuć. Nie słyszałem o żadnych problemach czy wadach dotyczących tej jednostki.
Safrane ph: PHII
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20V
Wersja wyposażenia: RXE-chyba:)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 49 Skąd: Staszów/Kraków
Wysłany: 2012-01-08, 19:15
a wystarczy do tej safranki taka moc? bo szczerze w lagunie mam 115km , znaczy miała tyle jak była nowa, gaz mam najprostszy a jestem zadowolny z osiagów, nie ma zadnych problemów z wyprzedzaniem itp.
wolałem zapytac o dwumas bo w manualnej v6 juz był raczej czyż nie? przynajmniej w lagunach jest, ot nawet w lagunie 2.0t 167KM.
czyli ile mniej więcej można by dac za ta złotą? czy np 4.5tys biorąc pod uwage wspomniane usterki to dobra cena? czy xenony sa drogie jesli się spalą?
_________________ każdy ma jakiegoś bzika.. ja mam chyba na punkcie "romba"
R5,R11,R19 cabrio,szczeniak,R19chamade,megane coupe,clio2,laguna1 v6, laguna1 2.0..
obecnie Lala 2 1.8 +szafka 2.5
A tak pozatym kocham auta z duszą, której nie brak żadnej renacie
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE
Typ pojazdu: B54F
Wiek: 38 Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 128 Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-01-08, 19:43
Sam żarnik do xenona = żarówka jest tania bo najtańszy chińczyk to ponad 30 zł (jeden oryginalny philips to koszt 180 zł). Dotychczas mam safranke przeszło 2,5 roku i cały czas działają mi oryginały ale jak się wypalą to raczej skłaniałbym się do chinczyków. Jeden z użytkowników forum wypowiadał sie na ich temat bardzo pozytywnie aczkolwiek w sieci jest sporo na temat gorszego świecenia chińczyków.
Ostatnio zmieniony przez michalkrk 2012-01-08, 20:00, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach