witam moze mi ktos wytlumaczyc
dzialanie tej kontrolki
i kiedy powinienem miec obawy
gdy normalnie jade cisnienie odeju jest na srodku wskaznika
a nieraz idzie do gory i to sporo
a na biegu jalowym jest jedna kreska nad zerem
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-11-29, 21:21
Czujnik ciśnienia oleju w PHI tak właśnie wskazuje, że na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach wskazówka jest minimalnie nad kreska spoczynkową. Przy zimnym oleju jest wyżej i w miarę wzrostu obrotów też rośnie.
Martwic się należy, gdy zaczyna zapalać się czerwona kontrolka od oleju
2 lata temu (13 w piątek ) w swojej ph2 motor 2,5 miałem taki objaw ze stojąc w korasie wskazówka spadła do zera a silnik zaczął postukiwać-popychacze. Stało się to tylko raz przez 2 lata jazdy. Dodam ze kontrolka oliwy nie zapaliła ani nie mrugła nawet raz. Na winowajce skazuje folie z pod nakrętki butelki oleju ELF która skutecznie zaślepiła smok. Doszedłem do tego demontując miskę i przyglądając się uważnie(bo na pierwszy rzut oka nic nie widać) smokowi.
_________________ Wszystko się zmienia gdy wozi Cie Renia
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-11-29, 22:17
W PHII i silnikach 2.0 16V i 2.5 20V ciśnienie jest znacznie wyżej wskazywane. U mnie raz było niższe, ale opisywałem to na forum - poluzowana śruba korbowodu.
W silnikach PHI taki już urok (miałem to w 2.2i jak też koledzy na forum o tym już informowali), że wskazówka na ciepłym prawie leży poziomo, a wstaje przy wzroście obrotów.
Może czasami być troszkę wyżej, jak zalejemy gęstszy olej, ale w 2.0, 2.2, 3.0 tak jest. Nie ma się czym martwić - jednym słowem - ten typ tak ma
Safrane ph: ph1
Rocznik: 1993
Pojemność: 3.0 V6 12v
Wersja wyposażenia: RT z wypasem ;) Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 22 Sty 2009 Posty: 120 Skąd: opolskie
Wysłany: 2011-11-29, 23:02
W ph1 potrafi nawet po rozgrzaniu leżeć a po dodaniu gazu idzie do góry, można się posilić czyszczeniem wtyczki do czujnika wtedy pokazuje na wolnych trochę wyżej ale nie ma się co przejmować. U mnie raz nawet kontrolka się zapaliła i gadał komp wymieniłem czujnik i mu przeszło a najadłem się strachu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach