Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2011-11-12, 09:14
Dany napisał/a:
Damian jezeli jest po cle to dlaczego piszesz ze akcyza do zaplaty czyz to nie to samo
Niestety nie.
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Darku wyprowadz mnie z błędu jeśli się mylę ale wcześniejsze samochody które sprowadzałem były obarczane podatkiem celnym (cło) który zamieniono w 2004r na podatek akcyzowy (akcyza).
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2011-11-13, 10:31
Aaaaaa to zmienia trochę postać rzeczy. Towary z UE zgodnie z ustawą o swobodnym ich przepływie nie są objęte cłem Polska to jednak dziki kraj i żeby nie było łatwo przeciętnemu Kowalskiemu dowaliła do samochodów akcyzę zależną od pojemności silnika. Na marginesie UE zaskarżyła naszą ustawę o podatku akcyzowym.
Powyższe nie zmienia jednak faktu, że CŁO i AKCYZA to NIE to samo. Dla przykładu cło na samochody z USA wynosi 10% wartości pojazdu, a akcyza w zależności od pojemności 3.1% lub 18.6% i OBA te podatki trzeba zapłacić.
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Ostatnio zmieniony przez Darek 2011-11-13, 10:32, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach