Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 3.0 12V
Wersja wyposażenia: RT
Wiek: 69 Dołączył: 10 Wrz 2008 Posty: 134 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-12-10, 17:27
No właśnie o to chodzi . Gdyby diod miała wewnątrz taki opornik równoważący braki to na nim musiałaby wydzielać się moc około 5 wat i plastikowa obudowa diody z takim opornikiem prawdopodobnie by się stopiła .
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2008-12-10, 20:55
Rozumiem w takim razie że stosowanie opornika w układzie jest bez sensu bo będzie się on poważnie grzał ??
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 3.0 12V
Wersja wyposażenia: RT
Wiek: 69 Dołączył: 10 Wrz 2008 Posty: 134 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-12-10, 22:24
Jest sens a nawet konieczność jeśli Chcesz oszukać gadaczkę.
Jeszcze raz
1. Żeby gadaczka "widziała" sprawną żarówkę od świateł pozycyjnych to prąd w obwodzie zasilającym żarówkę musi wynosić około 0,4 ampera.
2. Przez w miarę standardową diodę LED płynie przy jej normalny świeceniu prąd około 0,02 ampera, czyli dużo za mały, aby "gadaczka" widziała diodę LED jako żarówkę.
3. Napięcie na samej diodzie LED /na jej strukturze/ może wynosić maksymalnie coś około 3 volt, czyli napięcie w instalacji samochodu (12V do 14,4 V) jest za duże i dlatego szeregowo ze strukturą jest w obudowie diody (ale tylko dostosowanej przez producenta do zasilania z instalacji samochodu czyli 12V) stosowany opornik, który ogranicza prąd płynący przez diodę do tych 0,02 ampera i jednocześnie obniża napięcie na strukturze diody do tych około 3 V. Skutek jest taki, że w obwodzie zasilania żarówki płynie prąd właśnie około 0,02 ampera, co "gadaczka" interpretuje, jako spaloną żarówkę i zaczyna gadać - a tego nie lubimy
4. Żeby oszukać "gadaczkę" trzeba zwiększyć prąd płynący w obwodzie zasilania światła pozycyjnego do około 0,4A, poprzez dołączenie równolegle do diody LED opornika o oporze około 39 omów, na którym wydzieli się moc około 5 wat i będzie się nagrzewał tak, jak nagrzewa się żarówka.
No cóż fizyki i rządzących nią praw związanych z prądem "nie przeskoczymy".
Wybacz, jeśli trochę przydługo ale to z dobrej woli.
To naprawdę da się zrobić (myślę o "uciszeniu gadaczki")
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2008-12-11, 09:55
Diody kupione i osadzone. Dają piękne białe światełko kolorem niemal identyczne z ksenonami. Niestety zgodnie z przewidywaniami komputer woła o przepalonych żarówkach, więc będzie trzeba się pobawić w elektryka i zastosować opornik
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach