Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2008-12-04, 14:28
arek napisał/a:
Squiby wszystko zależy od podejścia "policmajstra", a opiera się na jednym wyrazie "homologacja" To samo dotyczy i świateł drogowych.
Nie podejrzewam żeby policjanci aż tak znali się na autach. W moim miasteczku diagnosta próbował mi wmówić że światła świecą bardzo nisko i mi nie podbije badania a wystarczyło tylko przekręcić kluczyk . Jak mu o tym powiedziałem to miał minę wydymanego barana. Ja szczerze przyznam że pierwszy raz słyszę o technologii HID. Podoba mi się pomysł zastosowania tych żarówek w długich a może i w halogenach. Nie wiem tylko jaką temperaturę barwy światła wybrać coby się nie gryzło z ksenonami
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2008-12-04, 18:49
Ja wybrałem barwe 6000K bo jest w miarę biało-niebieska i nie jest aż tak fioletowa.Do tego mam działający system mycia przednich lamp więc brud nie rozprasza mi snopu światła a jeżdżąc zawsze reguluję sobie wysokość świateł co bym nie oślepiał innych użytkowników drogi w zależności czy jade w trasie czy w mieście.
Oczywiście tradycyjna lampa jest gorsza od lampy soczewkowej ale ja zakładając ten zestaw myślałem o swoim i innych bezpieczeństwie a nie o szpanerskim wyglądzie.
Jeśli chodzi o zastosowanie ich w świetle długim to musi być bi-ksenon lub specjalna żarówka z przesłoną bo jak wiecie lub nie ksenon w żarówce potrzebuje trochę czasu by sie "rozpalić".Podobnie jak żarówki na ulicach które najpierw tak jakby strzelaja a swiecą mocno dopiero po pewnym czasie.
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Wysłany: 2008-12-04, 21:51
To są tak zwane lampy wyładowcze, a nazwa Ksenony wzięła się od gazu który wypełnia bańkę. Taka lampa wymaga specjalnego układu zapłonowego, który wytwarza kilkanaście lub kilkadziesiąt kilowoltów potrzebnych do zapłonu takiej lampy (nie jestem pewien czy określenie przetwornica jest w tym przypadku poprawne). W takiej lampie nie posiadamy włókna które się żarzy (patrz żarówka).
Podobne lampy spotykamy na ulicy->latarnie uliczne, tj. wysokoprężne lampy sodowe.
Ich budowa jest podobna, zastosowano tam jednak inny gaz. A do samochodu wybrano ksenon ponieważ czas który jest potrzebny do ustabilizowania się jest bardzo krótki w porównaniu do lamp sodowych czy metalohalogenkowych oraz barwa emitowanego światła jest jasno-niebieska. Największy pobór prądu następuje w momencie zapłonu i później spada do określonej wartości.
Na dodatek w przypadku lamp sodowych czy metalohalogenkowych, trzeba je najpierw ostudzić przed ponownym włączeniem, ponieważ ciśnienie wewnątrz lampy nie pozwala na ponowny zapłon.
Jeśli nie posiadasz homologacji na lampy, spryskiwacze, elektroniczny układ poziomowania to obawiam się, że mogą Ci zabrać dowód rejestracyjny.
_________________ 2x Safrane RXT 2.2dT 1999
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2008-12-05, 20:55
Dla mnie nie stanowi to problemu w razie kontroli w 5 min zmieniam na normalne żarówki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach