Wysłany: 2010-10-08, 23:20 co wybrać: 2,5 czy 3,0 ?
Witam,
Zastanawiam się nad kupnem i mam takie alternatywy (aktualnie na allegro):
2.5
2.5 LPG Koltec holenderski fabrycznie montowany
3.0 24V automat
roczniki 1999-2000
automatu sie troszkę boję - a jakie Wy macie doświadczenia?
czytałem, że 3.0 nie warto ale nie pamiętam ile garów bo chyba są dwie wersje.
Safrane ph: bd
Rocznik: bd
Pojemność: bd
Wersja wyposażenia: bd
Wiek: 46 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 97 Skąd: bd
Wysłany: 2010-10-08, 23:21
Ja bym brał tego z Radomia - ale ponegocjował cenę. Tochę trzeba się naszukać tego zderzaka. Wygląda jednak porządnie.
Ta złota z 3.0 też niczego sobie, ale obsługa silnika jest kosztowniejsza. Np. rozrząd dla 2.5 to około 400 zł a dla 3.0 to juz prawie 800.
2.5 napewno będzie palić mniej a frajda z jazdy porównywalna -ale to tylko moje skromne zdanie. Zawstydzony
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-10-08, 23:21
3.0 V24 to frajda, ale droższa 2.5 V20 to odpowiedni silnik jak do tego samochodu. 3.0 - 6 garów, 2.5 rzędowa piątka.
Co do automatu, to nie ma się czego obawiać. Jeżeli skrzynia działa dobrze, nie szarpie przy zmianach biegów i olej był wymieniany, to powinna przeżyć samochód.
Co do holenderskiego gazu, to rozejrzyj się i popytaj, kto to serwisuje w Twojej okolicy. Może być tak, że drobna usterka będzie wymagała wymiany części instalacji.
Co do automatu to tak jak mowi arek, jezeli olej byl zmieniany i auto nie jest wyzylowane to skrzynia podziala dlugo - one maja bardzo dobra opinie.
Co do silnika to osobiscie wybralbym 2.5 bo sam takim jezdze i mialem ten sam dylemat przed kupnem. V6 wiadomo ladnie brzmi ale mocy wcale nie ma wiecej od 2.5 a spalanie napewno bedzie ciut wieksze. 2.5 to odpowiedni silnik do tego auta i moim zdaniem jest to dobre zestawienie mocy do spalania.
Jedyne czego zaluje to ze nie kupilem wersji Initiale Paris bo jasna tapicerka bardziej mi sie podoba i te dodatkowe drewniane elementy. No ale spotkac taki model nie jest latwo a poza tym potrzebowalem auta bo poprzednie uleglo wypadkowi.
PS. Jak znajdziesz jakies auto to wklejaj linki, forumowicze napewno pomoga w wyborze.
Pozdrawiam
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2010-10-08, 23:22
to az taki problem z tym zderzakiem? na allegro widzialem ze jest ich troche..
ile wg Ciebie można zapłacić za nią? 18? 17,5?
te ilości garów nic mi nie mówią, nie wiem czy lepsze jest v6, v8, 20 garów, 24 gary itd - mozesz to jakoś prosto wyjaśnić.
Safrane ph: bd
Rocznik: bd
Pojemność: bd
Wersja wyposażenia: bd
Wiek: 46 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 97 Skąd: bd
Wysłany: 2010-10-08, 23:22
Kupić jakiś zderzak to nie problem, problem zaczyna się gdy szukasz tego konkretnego a ten powinien mieć otwory na spryskiwacze do xenonów, a le nie mowię, że to jakieś bardzo trudne. Facet z Pszowa ma podobno 100 szafek na placu na części i da się podobno dostać tam wszystko - sparawdzę pod moniec miesiaca bo się tam wybieram - na łowy .
Tak podany koszt za rozrząd to tylko części - poprostu do 3.0 jest więcej części do kupienia. Przy 2.5 wymienia się jedynie pompę, pasek i jedna rolkę.
Oznaczenia 2.5 20v oznaczają, że silnik ma 2.5 litra pojemności i dwdzieścia zaworów, w tym przypadku po cztery na cylinder - tak ten ma pięć cylindrów. Jest to jednostka ze stajni VOLVO - długowieczne serduszko .
W przypadku oznaczenia 3.0 v6 chodzi o pojemność trzech litrów i sześciu cylindrów.
Chyba wyjaśniłem w miarę prosto.
Co do "Frani" z linku to nie jest nic opisne, że było coś wymieniane .
Może ktoś coś picuje?
Aha co doceny tej z Radomia jeśli jest w stanie tak jak na fotach to 17,5 chyba będzie rozsądna ceną - ale w przypadku Naszych "szafek" każda to osobny temat i ciężko powiedzieć, że dany rocznik tyle czy tyle powinien kosztować. Tu znaczenie ma też SENTYMENT właściciela.
Co do pozostałych spraw to gdzieś już temat był poruszany.
A tak nawiasem to sam mam ochotkę na tą"radomiankę"
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-10-08, 23:23
Greg napisał/a:
te ilości garów nic mi nie mówią, nie wiem czy lepsze jest v6, v8, 20 garów, 24 gary itd - mozesz to jakoś prosto wyjaśnić.
Greg
Tylko V6 oznacza liczbę cylindrów albo jak wolisz "garów" reszta tych wielkich cyferek to liczby zaworów, i tak
2.5 20v to silnik pięciocylindrowy po 4 zawory na cylinder razem 20
3.0 24v to silnik sześciocylindrowy również po 4 zawory na cylinder a więc razem 24
8v pewnie będzie jednostką czterocylindrową z dwoma zaworami na cylinder.
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2010-10-08, 23:23
jezeli chodzi o ta na francuskich blachach to byla sprowadzona ale z uszkodzonym silnikiem... stala 2 miesiace az sprowadzili i zamontowali inny silnik..
piszesz, ze ten silniczek 2.5 to dlugowieczny.. a jak na niego wplywa LPG? czy przebieg 250 w tym ok 50 na LPG jest do wziecia?
ten z Radomia ma 160 przebiegu i od nowosci LPG - czy zawory nie wypalone, itd?
jest jeszcze jedna, ktorej nie ma na allegro - I wlasciciel, polska, full opcja, ale przebieg 250 po wymianie rozrzadu i na LPG 50 tys, rocznik 1997 piekna i zadbana ale wacham sie czy nie za stary.
co do oznaczen silnikow, to sie nie zrozumielismy - potrawie rozroznic to co napisales 2.5 20V a 3.0 24V ale dla mnie oznacza to tylko wieksza pojemnosc i wiecej garow a co za tym idzie wieksza moc.. chodzilo mi bardziej o wyjasnienie co lepsze 3.0 24V6 czy np 3.0V8 (o ile taki był).. jak wplywaja gary na moc/moment? a jakie ma znaczenie czy to vidlaste albo inny silnik.
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-10-08, 23:24
Mój ma 250 000 z tego 40 na gazie i nic się odpukać nie dzieje. Co do mocy to akurat dobrze to widać w Safrankach. Nie koniecznie za pojemnością i liczbą garów idzie moc. No chyba że to V6 biturbo
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2010-10-08, 23:24
Silnik 3.0 24v jak dobrze pamiętam od 1999 roku to zupełnie nowa konstrukcja. Posiada więcej mocy niż poprzednik, bo około 188 koni, a to już 20 koników więcej niż w 2.5. "Trójka" ma też o 55 Nm większy moment obrotowy. W automacie przyspieszenie "trójki" jest lepsze niż 2.5 automat(10,2 sek), bo 9,5 sek. A stosunek mocy do masy w 3,0 v6 to: 0.119 KM/kg, natomiast w 2.5 20v: 0.106 KM/kg. Pozdro
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach