Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE
Typ pojazdu: B54F Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 128 Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-05-23, 10:26
Z autami starszymi nie jest tak łatwo bo mało kto nabija układ czynnikiem R12. W nowszych układach jest R134A i ma go każdy zakład. Ja 4 lata temu jak chciałem napełniać R12 to był już problem i proponowali przeróbke na R134A (bez przeróbki nie da się zastąpić R12-R134A bo m.in. wszystkie oringi sie rozlecą). W tej chwili zamiennikiem r12 jest R409a (bez konieczności wymiany czegokolwiek). Trzeba by popytać kto ma taki czynnik w zakładzie.
Ostatnio zmieniony przez michalkrk 2011-05-23, 10:34, w całości zmieniany 3 razy
Safrane ph: II
Rocznik: 1996
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: nie pamiętam
Dołączył: 04 Lut 2010 Posty: 46 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2011-05-23, 12:48
Witam
Gaz R12 jest wycofany z przemysłu motoryzacyjnego ponieważ jest szkodliwy dla środowiska i mało który zakład zajmujący się klimą go posiada, poza tym ze względów prawnych nawet jak ktoś go ma to się nie przyzna że nabija auta. Jeżeli macie problem ze znalezieniem tego gazu to spróbujcie poszukać wśród zakładów/ludzi co naprawiają lodówki lub zajmują sie klimatyzacjami przemysłowymi np do sklepów. Tam wciąż jest stosowany ten gaz .
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-05-23, 21:22
R12 i R22 - jedno i drugie to freon, z tym, że przy zastosowaniu R22 w urządzeniach chłodniczych można uzyskać temperaturę do -22°C. Wbrew ogólnej opinii, że gaz ten został wycofany z rynku, tak jak wspomniał Jordan, nadal używany jest w chłodnictwie i niektórych stałych instalacjach przeciwpożarowych.
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE
Typ pojazdu: B54F Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 128 Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-05-23, 21:54
Tak ten r409a jest zamiennikiem bez przeróbek. Być może większe zakłady go mają. Wg. internetu niektórzy go mają Musisz sobie podzwonić i popytać. Być może będzie też nieco droższy niż r134a.
Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.2 12V
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B543
Typ silnika: J7T Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2010 Posty: 320 Skąd: Kędzierzyn Koźle
Wysłany: 2011-05-23, 22:09
michalkrk napisał/a:
Tak ten r409a jest zamiennikiem bez przeróbek. Być może większe zakłady go mają. Wg. internetu niektórzy go mają Musisz sobie podzwonić i popytać. Być może będzie też nieco droższy niż r134a.
Moze byc drozszy, ale mozliwe ze tanszy od R12 (dostalem jedna oferte i qrde troszke drogo).
arek, dziekuje za linki troszke mi to rozjasnilo umysl. Bede szukal R409A, jesli nie znajde albo okaze sie to po prostu hmmm niemozliwe ze strony technicznej to pojade tam gdzie maja R12
Hmmm tak patrze i pytam czy 7-5 stopni roznicy pomiedzy czynnikamy znaczaco wplywa na jakosc chlodzenia? Bo sadze ze jest to raczej blad marginalnie nie odczuwalny.
Druga sprawa czy do naszej klimy sa jakies specjalne filtry czy jakies "uniwersalne"??
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-05-23, 22:17
Błąd 7-5 stopni przy danym ciśnieniu - w samochodzie nie powinieneś tego odczuć
Filtry są normalne, ale jak to we "francuzach" urozmaicenie zazwyczaj jest w połączeniach i sposobie mocowania filtra
Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.2 12V
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B543
Typ silnika: J7T Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2010 Posty: 320 Skąd: Kędzierzyn Koźle
Wysłany: 2011-05-25, 07:38
Hmmm wlasnie rozmawialem z gosciem od klimatyzacji. Mowil zeby smialo ladowac R134A. Podobno uklady spokojnie wytrzymuja, uszczelki nie puszczaja. Chlopak ma troszke pojecia o klimatyzacja etc i w dodatku jest w miare uczciwy, wiec mysle, czy nie wladowac R134A??
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE
Typ pojazdu: B54F Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 128 Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-05-25, 08:57
To tak jak z mechanikami. Tyle opinii ile mechaników. Mnie gość, który robi tylko klimatyzacje mówił, że oringi musi wymienić. Na internecie piszą nawet, że trzeba wymieniać sprężarkę i kilka innych podzespołów. Jeśli gość tak robi to musi się to sprawdzać widocznie. Niby jest duża różnica w ciśnieniu pomiędzy R12 a r134A ale np. na internecie piszą, że nabija się mniej r134A po prostu. Tylko jak wtedy z chłodzeniem? Temat rzeka jak widać
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach