Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2011-04-12, 15:17 Zawieszenie tył
A więc problem leży w... hmmm... no właśnie sam nie wiem gdzie, odkąd kupiłem autko w "tylnym zawieszeniu" słychać jakieś tłuczenie na każdym dołku, napisałem to w cudzysłowie ponieważ nie wiem czy to jest zawieszenie, jak się wjedzie w jakiś dołek to słychać jak coś wali. Dodam że wymieniłem amortyzatory z tyłu i przodu i to nic nie dało, nie zmieniałem sprężyn bo nie było takiej potrzeby. na warsztacie jak wymieniali amortyzatory to nie założyli z prawej strony łącznika stabilizatora ponieważ nie mogli odkręcić od niego śruby dali mi go i powiedzieli że jak sobie odkręcę to zakręcą go, samochodem jeździłem jakieś 2 dni bez niego i tłukło mniej, jak go założyli to dalej tak samo, myślałem że to teleskopy lecz wymiana nic nie dała, mechanicy powiedzieli że nie mają pojęcia co to. Może ktoś miał taki problem i wie co to? czy możliwe że to stabilizator? nie ważne którym kołem się najedzie to i tak słychać.
Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: prawie jak INITIALE
Typ pojazdu: B54F Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 371 Skąd: Legnica
Wysłany: 2011-04-12, 15:45
kolego a wymieniales poduszki amortyzatora z tylu wogole? moga one juz byc wybite i dlatego tłucze. Odkrec amor i wyjmij poduszke przekonasz sie
Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2011-04-12, 15:51
hmmm.... nie pomyślałem o tym, nie wymieniałem ich, wymieniłem tylko teleskopy z tyłu i przod nic więcej, widzę że nie są aż tak bardzo drogie te poduszki i chyba zaryzykuję i wymienię je. Dzięki za pomoc
Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: prawie jak INITIALE
Typ pojazdu: B54F Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 371 Skąd: Legnica
Wysłany: 2011-04-12, 16:52
tak dokladnie jak te przedstawione przez Ciebie.
Moje juz byly tak zuzyte,ze guma odchodzila od metalowej czesci i byla reperowana silikonem przez poprzedniego wlasciciela
Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2011-04-12, 16:59
i wystarczy tylko te poduszki wymienić? nic więcej nie trzeba?
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2011-04-12, 17:14
Kolego, sprawdz sobie - gdyż faktycznie moze byc tak jak pisze Criss - że te poduszki są wywalone. Natomiast jesli piszesz ze obojetnie ktorym kolem wjedziesz (zakladam ze tylnym) to i tak slychac - powiedzialbym ze albo obydwie poduszki wywalone, albo to coś innego.
Wymontować możesz - to nic nie kosztuje, a często się wybijają.
Ja stawiałbym bardziej na wybite gumy stabilizatora tylnego.
Ostatnio zmieniony przez Daroot 2011-04-12, 17:15, w całości zmieniany 1 raz
Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2011-04-12, 18:54
w wolnym czasie sprawdzę te poduszki, a co z tymi gumami stabilizatora? da się je jakoś zastąpić? tak jak pisałem wyżej jak nie było prawego łącznika stabilizatora to tłukło mniej, dobrze było by wykręcić oba łączniki i przejechać się po naszych drogach, okazało by się czy to stabilizator....
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-04-12, 19:24
Uszkodzone tuleje łączników stabilizatora tylnego od razu widać - rozchodzą się z łącznika (wypadają). Niestety, brak zamienników, a element jest drogi - dobrze ponad 200 zł/szt.
Przy zdjętym łączniku mniej tłucze, bo więcej na siebie przejmuje amortyzator, za to auto jest mniej stabilne w zakrętach.
Głuche tłuczenie to zazwyczaj górne poduszki kolumny tylnej i nie sugeruj się, gdy po rozebraniu nie zobaczysz rozwulkanizowanej gumy - rozerwanej poduszki (choć często tak to wygląda), bo nawet teoretycznie jeszcze trzymająca się w całości, ale po utracie sprężystości juz potrafi dawać takie objawy. Jak porównasz do nowej, to bedziesz wiedział o czym piszę.
Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2011-04-17, 12:56
oczywiście Arek miałeś racje, wczoraj położyłem się pod autkiem i druga osoba po telepała nim i faktycznie tuleje na łącznikach mają luzy, zrobiłem zdjęcia poduszek amortyzatorów lecz nie wiem czy jest sens wklejać te zdjęcia jak to wina łączników. Teraz kolejne pytanie czy ktoś jest w stanie załatwić takie łączniki? mogą być używane aby były całe tuleje, niestety jak pytałem hurtownie w Lublinie to mówili cena łącznika 140zł lecz nie ma go już w sprzedaży i nie można go nawet zamówić, ciekawi mnie ile Panowie w ASO chcieliby za taki łącznik, potrzebuje tylko jeden na lewą stronę bo właśnie z tej strony są luzy, jeśli ktoś ma dwa i sprzeda tanio to chętnie zakupię komplet
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach