Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2011-04-10, 17:37 Czy warto zakładać instalację LPG?
Rozważam czy opłaca mi się montować instalację LPG.
Z tego co widzę, tankuję 100zł tygodniowo - więc bardzo optymistycznie.
Nie robię więcej kilometrów niż 10 tyś rocznie.
Mamy drugie auto na gazie, więc safi jako dodatkowe auto na miasto a głównie na trasy.
Co uważacie? Na początku byłem bardzo nastawiony na LPG ale czy naprawdę warto?
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2011-04-11, 08:18
Darek dobrze wiesz, że to temat rzeka . Odkąd Cię znam masz już czwartą Safrane więc w Twoim przypadku głównym kryterium decyzji o montażu LPG będzie odpowiedź na pytanie jak długo zamierzasz jeździć aktualnym autem.
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-04-11, 08:26
Daroot jeżeli podwyżki cen PB Cię nie przerażają (a to już potwierdziłeś w jednym z wątków) i czujesz się na siłach, że będziesz w stanie zalać PB to nie widzę najmniejszego sensu zakładania LPG tylko po to, żeby pojeździć sobie samochodem "do kościoła". Według Twoich deklaracji 10000km rocznie to jest 27km dziennie czy warto dla tych 27km dziennie instalować LPG ?
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: Subaru Impreza
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 SOHC
Wersja wyposażenia: GL
Typ pojazdu: G10-
Typ silnika: EJ20E Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 331 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-04-11, 09:07
Jazda na Benie :
10000 rocznie daje 100(12litrów x 5zł)=6000 zł przyjąłem spalanie 12 litrów PB jako średnie z przewagą trasy a cenę PB na 5 złotych
Jazda na Lpg :
10000 rocznie daje 100(14 x 2,5 zł)=3500 zł przyjąłem spalanie 14 litrów Lpg jako średnie z przewagą trasy a cenę Lpg na 2,5 złotych
różnica samych kosztów paliwa to 2500 pln (wiadomo trzeba doliczyć częstsze wymiany świec,filterki itp no i większy koszt przeglądu ) to niech nawet będzie różnicy tylko 2000 pln
Teraz sam sobie odpowiedz czy dla 2000 złotych "oszczędności" przy 10000 km warto zakładać instalacje...Ja uważam,że tak tylko z wyższej półki np. na raty
_________________ ""Poruszanie się szybciej od światła jest niemożliwe, a już na pewno niepożądane, bo zwiewa czapkę...""
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2011-04-11, 10:03
Chciałbym zostawić sobie te auto na dłużej, przynajmniej na dwa lata - może trzy, gdyż naprawdę fajnie mi się nim jeździ. Ale faktycznie wychodzi 27km dziennie, a przecież sekwencja BRC czy STAGa wyjdzie jakieś 4 tyś. Tyle że zanim silnik się przełączy na LPG to musi się rozgrzać. A nie zawsze zdąży Zwłaszcza w zimę...
Na razie zostanę przy PB, a z czasem może jeszcze wrócę do pomysłu. Dzięki za pogląd z drugiej strony - tej obiektywnej
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach