kupilem auto Franie II zadbana, jak wracalem i zgasilem silnik i ponownie wlaczylem lewy xenon widac maly blysk i nie swieci.
widac, ze sie poziomuje ale nie swieci?
co dalej? w instrukcji do auta napisane jest ze nie mozna tego naprawic przez wymiane zarnika - tylko wymiana calego reflektora - czy to prawda?
jakie macie doswiadczenia w tym temacie?
pozdr
Greg
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2008-11-26, 01:00
Może za krótko żyję ale niesłyszałem żeby nie można było wymienić samej żarówki co do instrukcji nie należy podchodzić do niej całkiem poważnie żaróweczki można kupić są po około 150 zł Kwadratowy
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2008-11-26, 07:42
Pewnie. Żarówki D2S Philips lub kasztanie- cena około 150 zł za sztukę. Najlepiej kupić 2- sztuki i w dwóch reflektorach wymienić. Tak się zastanawiam czy to na pewno żarówka, czy może przetwornica? Jak żarówka xenonowa pada, to zaczyna świecić coraz ciemniejszym fioletowym kolorem, aż w końcu w ogóle nie świeci...
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2008-11-26, 08:31
Greg napisał/a:
witam,
kupilem auto Franie II zadbana, jak wracalem i zgasilem silnik i ponownie wlaczylem lewy xenon widac maly blysk i nie swieci.
pozdr
Greg
Temat jest na forum. Trzeba czytać. Podane ceny żarówek i przetwornic.
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2008-11-26, 14:34
Witam,
Padla mi jedna strona oświetlenia xenon (albo zarnik albo przetwornica) i przegladac allegro natrafilem na takie cos:
Hmmm ale nie jest napisane czy jest przystosowane do reflektorów soczewkowych. Ja wychodzę z przekonania, że oryginał to oryginał. Barwa 4300k fajnie świeci. Tak jak mówiłem żarówka około stówki a przetwornica oryginalna Valeo dwie setki. Z tego co gadałem z hurtownikiem i importerem, twierdził, że oryginalne żarniki D2S mają barwę 4300k, wszystkie inne powyżej to chińskie tandety...
Przełóż żarówkę z działającego xenonka do tego co nie świeci i zobaczysz, czy świeci. Jak tak to żarówka.
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2008-11-26, 16:57
taki objaw jak opisujesz - to nie palnik jak wcześniej koledzy piszą lecz raczej przetwornica... Ale też niekoniecznie mogła paść - trzeba zobaczyć czy dostaje zasilanie (czy np. nie prześniedziało coś na stykach) a może woda się gdzieś pod kabel WN dostała i są uloty napięcia...
Żarówki do soczewek mają czystą bańkę, a do zwykłych reflektorów - d2r i mają dodatkową przesłonkę napyloną na bańkę...
I zdaje się, że raczej niepotrzebna Ci jest bixenon... Wszak u nas jest reflektor dwulampowy (przynajmniej w PH1 )...
Pozdrawiam
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2008-12-04, 10:38
Rozmawialem z elektrykiem i to objawy padnietej przetwornicy
gdzie kupic nowa Valeo - najlepiej w Warszawie?
Patrzylem na allegro ale duzo ich, i nie wiem jaka to ma byc..
Czy latwo to samemu przelozyc?
Mam jeszcze pytanie odnosnie parowania szyb - tylnia ciagle mam zaparowana i nawet jak wlacze ogrzewanie (chyba nie dziala) to nic nie pomaga.
Czy u Was też występuje ten problem? A moze to wina filtra pylkowego?
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2008-12-04, 14:24
Greg napisał/a:
Mam jeszcze pytanie odnosnie parowania szyb - tylnia ciagle mam zaparowana i nawet jak wlacze ogrzewanie (chyba nie dziala) to nic nie pomaga.
Czy u Was też występuje ten problem? A moze to wina filtra pylkowego?
To "uroda" nadwozia typu hatchback
Mam to samo w kolejnej safi, jaki i lagunce. Zimny bagażnik i ogrzewane wnętrze.
Greg , jesteś pewny, że masz filtr p.pyłkowy w samochodzie ?
Jeżeli tak, to z pewnością gdy jest brudny, wzmaga parowanie wszystkich szyb. Do tego należy dodać wilgoć i kurz na dywanikach, tapicerce i w kanałach nawiewu.
Co do ogrzewania tylnej szyby to rozwiązanie problemu znajdziesz w tym temacie Tutaj (jeżeli zasilanie dochodzi do kostki w bagażniku, a nie grzeje tylna szyba).
ps. Ogrzewanie tyłu działa razem z ogrzewaniem lusterek zewnętrznych. Jeżeli nie działa całość, to przyczyny należy szukać przy skrzynce bezpieczników - przekaźnik.
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Wysłany: 2008-12-04, 21:01
Sprawdź wiązkę która dochodzi do klapy. W hatchback'ach kable lubią się przecierać i dlatego ogrzewanie pada lub inne elementy elektryki. Sprawdź też wtyczkę która jest podpięta do szyby. Ja bym zaczął od bezpieczników.
Co do parowania tylnej szyby to radzę włączyć klimatyzacje z obiegiem zamkniętym, powinno wysuszyć powietrze w samochodzie. Jest to najszybszy sposób na pozbycie się wilgoci z szyb, ogrzewanie tylnej szyby też pomaga
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach