Na stówę to nie świece ponieważ kiedy auto nie jest w trakcie odpalania to nie pracują też podejrzewał bym przekażnik albo sterownik lub gdzieś na kablach zwarcie
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2009-01-21, 20:32
Witam i mam dalsze poszlaki. Mianowicie prąd na postoju jest zjadany tylko wtedy gdy klimatronik został ustawiony podczas jazdy na temperaturę około 20 wzwyż, gdy jednak zmniejszę przed zgaszeniem silnika temperaturę do 16 to nie ma poboru prądu na postoju. Teraz pytanie o co biega??
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
3d było po prawej stronie. Dobra Panowie zobaczymy co będzie zostawiłem akumulator na całą noc. Jak przyjdę rano to albo się uciesze że nie będę musiał co chwila maski otwierać żeby bezpiecznik wyjąć a potem się wymieni panel klimatronika bo chyba on robi zwarcie na jakiejś grzałce od nawiewów.
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Wysłany: 2009-01-22, 20:18
mam 2 różne zestawy tabel z błędami
na jednej jest
Cytat:
"Heater radiator temperature sensor - open circuit"
w tłumaczeniu na polski :
Cytat:
"sensor temperatury ?nagrzewnicy? - przerwa w obwodzie"
na drugim z kolei
Cytat:
"Engine coolant temperature sensor - open circuit"
w tłumaczeniu na polski :
Cytat:
"sensor temperatury płynu chłodzącego silnik - przerwa w obwodzie"
z tym, że to pierwsze jest dla starego klimatronika(ph1), a to drugie chyba do nowego(ph2)
sprawdź czy Ci się czasem wiatrak na chłodnicy nie kręci cały czas....
_________________ 2x Safrane RXT 2.2dT 1999
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2009-01-22, 23:27
Napewno sie nie kręci bo jak zaglądma pod maske to nie ma żadnych widocznych rzeczy tak jak mówię. Jedyne co widze to pobór prądu na klemie. I żadnych wizualnych znaków. A i przez noc postała i jest ok aku trzyma prąd jaki bierze to 6mA. Ale tak jak pisałem przed wyłaczeniem silnika trzeba klimę skręcić na maksa.
Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 3.0 12V
Wersja wyposażenia: RT
Wiek: 69 Dołączył: 10 Wrz 2008 Posty: 134 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-23, 13:27
To raczej nie silniczek od sterowania klapą. Te silniczki maja bardzo małą moc i gdyby pobierały prąd rzędu 12A to poszłyby już dawno "z dymem".
W układzie klimatronika jedynym elementem, który może pobierać duży prąd jest "sławny" wentylator nawiewu.
Podejrzewam raczej uszkodzenie któregoś z tranzystorów w wentylatorze nawiewu powietrza.
Tomek wypnij kostkę połączeniowa wentylatora i wtedy sprawdź czy masz tak wysoki pobór prądu, jaki opisałeś (12A). Jeśli po wypięciu wentylatora będzie wynosił, jak napisałeś 6mA to wina leży raczej na pewno w wentylatorze, jeśli dalej będzie 12A to trzeba szukać dalej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach