Wysłany: 2011-03-17, 16:54 Klima zmiana z R12 na R134
Zapytam z ciekawości nie o sam gaz a o przekładkę układu ze starego na nowszy typ.Co oprócz sprężarki trzeba zmienić aby wszystko działało?Jakie koszta i czy dużo roboty?
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-03-17, 17:06
Nie kombinuj, nie opłaca się, lepiej uzupełniać czynnik taki jak powinien być, co prawda ciężko dostępny ale na pewno wyjdzie to taniej niż wymiana na układ nowego typu.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2011-03-17, 17:27
Ktos pisal wlasnie o wymianie wszystkich elementow, a jak bylem u nabijacza klimatyzacji, to pytalem i mowil ze leje sie nowy srodek r134a i troche wiecej oleju niz przy R12 i tyle.
Aha, oprocz tego troche nizsze cisnienie niz przy R12.
Nic sie nie zmienia i wszystko dziala - sam tego nie sprawdzalem bo nie mialem na czym.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-03-17, 17:54
Działa, pytanie tylko jak długo ? Bo jak dobrze pamiętam R134a jest bardziej żrący przez co stare układy, węże i inne połączenia parcieją tak, że po czasie wyglądają jak papierowy worek.
A tutaj info z forum R25
MaciejR21 napisał/a:
Tak zalatuje zalatuje.
Zeby zmienić czynnik trzeba dokladnie wypłukać instalacje ze starego oleju to jest fakt.
To samo trzeba zrobic ze sprezarką i tutaj wyjecie jej jest nieuniknione.
Nalezalo by też przeregulować zawór rozprezny co akurat w wypadku R25 jest mozliwe bo posiada on regulacje ( pokretło od spodu).
Nastepnie trzeba wymienić filtr osuszacz ( ok. 200zł).
Załozyć inne uszczelki na wszystkie połaczenia ( oringi zielone).
Teraz w zasadzie mozna napełnic uklad R134a. Oczywiscie nalezy sie spodziewac tego ze czynnik bedzie znikał po jakimś czasie a w przyszłosci może sie okazac ze weze elastyczne bedą nadawały sie do wymiany. Niestety nie mam pojecia w jakiego materiału sa budowane weze w naszych ukladach.
Dorabiałem ostatnio wąz jak znalazłem nieszczelnośc ( o czym napisze w osobnym wątku) i płaciłem za niego 90zł. Jest on juz przystosowany ( na pewno) do R134a bo ma powloke teflonową wewnatrz.
A Notach Technicznych Renault przy przerobce ukladu z R12 na R134a tez nie wspominaja o wymianie wezy. Mozna te noty znaleźc w Dialogysie.
Zamiennikiem R12 jest R409a. Jest on co prawda troche agresywny ale o wiele mniej niz R134a ktory ucieka po czasie z calkowicie szczelnego nowego ukladu.
Jednak oba te czynniki mają gorsze wlasciwosci niż R12. W starych 30 letnich lodówkach własnie chodzi R12 i co .....i chodzi . I gdyby nie mechaniczne awarie klimatyzacji lub poprostu zestarzenie sie uszczelek i połaczen to taka klima nie ma prawa sie zepsuc czy stracic czynnika. Poza tym R12 najlepiej chłodzi , ma najlepsza wydajnosc. No ale wielkie koncerny zakrywajac sie ochrona srodowiska musialy wyprzec R12 i zastosowac cos co bedzie po czasie niszczylo uklady po to zeby kupowac nowe i po to zeby je serwisowac .....rynek musi dzialac.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach